PISMO IZ ONOSTRANSTVA
Neka mati je našla med papirji svoje hčere, ki je umrla kot mlada redovnica, naslednje pisanje:
Delala sem v neki
trgovski pisarni v Munchenu skupaj s prijateljico, ki se je kmalu poročila in
preselila v mestno četrt z vilami. Čez
nekaj let, jeseni 1937, sem med počitnicami v Gardskem jezeru izvedela, da je
prijateljica umrla v neki avtomobilski nesreči.
Ta novica me je
prestrašila. Vedela sem, da Anni ni bila nikoli prav verna. Ali je bila, ko jo
je poklical Gospod, pripravljena? Naslednje jutro sem se udeležila svete maše v
domači kapeli sestrskega doma, kjer sem stanovala. Prisrčno sem molila za njen
dušni mir in v ta namen žrtvovala sveto Obhajilo.
Toda, ves čas sem
čutila nek določen nemir, ki se je proti večeru še povečal.
Nemirno sem spala.
Kar me prebudi kot neko močno trkanje. Prižgem luč. Ura na nočni omarici je kazala 10 minut čez polnoč. Toda
ničesar ni bilo videti. Nobenega glasu ni bilo slišati v hiši. Samo valovi
Gardskega jezera so monotono udarjali ob obrežni zid penzionskega vrta.
Nobenega vetra ni bilo slišati.
In vendar se mi je
zazdelo, ko sem se prebudila, da poleg trkanja zaznavam nek vetrni šum, podoben
tistemu, ko mi moj šef v pisarni vznejevoljen vrže kakšno nadležno pismo na mizo.
Zavem se, za trenutek
vstanem in pomirim svojo prenapeto domišljijo, zmolim nekaj Očenašev za uboge
duše in zopet zaspim.
In sanjam:
Sanjam, da sem vstala
nekaj pred šesto in hotela v hišno kapelo, ko sem pri odpiranju sobnih vrat z
nogo trčila ob sveženj posameznih pisemskih listov. Pobrala sem jih, spoznala
Anino pisavo, in zavpila.
Držala sem liste v
tresočih se rokah. Razumela sem, da bi v tem razpoloženju ne spravila nobenega
Očenaša preko ustnic. K temu me je popadel še zadušljiv strah.
Toda nisem vedela
storiti kaj boljšega kot zbežati na prosto. Nekoliko sem si uredila lase,
vtaknila sem pismo v žep in zapustila hišo.
Zunaj sem se
vzpenjala navkreber po poti, ki se vije med oljkami, vrtovi z vilami in
lovorjevimi grmiči, onstran avtoceste, znamenite "Gardesane".
Vstalo je svetlo
jutro. Sicer sem tu vsrkavala vsakih sto korakov čudovit pogled, ki se je od tu
ponujal na jezero s pravljično lepim Gardskim otokom. Pregovorna modrina vode
me je kar naprej poživljala. In kot otrok starega očeta, sem občudovala sivega
Monte Baldo, ki se je z druge obale počasi od jezerske gladine z višino 64 metrov dvigal kvišku
na višino 2200 metrov .
Sedaj me to ni
zanimalo. Čez četrt ure sem se ustavila in spustila na klop, ki se je
naslanjala ob dve cipresi, kjer sem še dan popreje zabavno brala
"Federerjevo "Devico Terezijo". Sedaj sem prvikrat začutila
cipresi kot drevesi mrtvih, kot se mi na jugu, kjer so bolj pogoste, niso
nikoli zdele.
Segla sem po pismu. Podpisa ni bilo. Toda to je nedvomno
Anina pisava. Niti široki
S-zavojek in francosko oblikovani T ni manjkal. Tega si je prisvojila v
pisarni, da bi jezila gospoda Gr...
Stil ni bil njen. Vsaj ni govorila kot ponavadi. Kajti znala je nepopisno ljubko kramljati in se smejati iz
svojih modrih oči poleg svojega malega topega noska. Samo, če sva se prepirali
o verskih vprašanjih, je znala postati strupena in se prepustiti temu trdemu
tonu v tem pismu. (Sedaj sem sama zdrknila v ta razburkani način izražanja v
njenem pismu).
Njeno pismo iz onostranstva postavljam besedo za besedo, kot
sem ga brala v sanjah.
Glasilo se je takole:
"Klara! Ne moli za mene. Prekleta sem.
Ko ti to sporočam in ti bom v nadaljevanju o tem poročala, ne misli, da to
delam iz prijateljstva. Tu ne ljubimo
nikogar več. To storim kot s prisilo. Storim kot "del tiste moči, ki
vedno hoče le zlo in vedno ustvari le dobro".
V resnici bi rada
videla, da tudi ti pristaneš v takšnem razpoloženju, kamor sem jaz sedaj za
večno vrgla sidro.(1) NAJ TE
TA MOJ NAMEN NE ZMEDE. TU VSI TAKO MISLIMO.
NAŠA VOLJA JE V HUDEM - KAR VI IMENUJETE "HUDO" - OKAMENI. Celo,
če storimo "nekaj dobrega", kot jaz sedaj, ko ti odpiram oči o peklu,
se to ne zgodi z dobrim namenom." (2) Ali se spominjaš, ko sva se spoznali pred
štirim leti v Munchenu. Ti si štela 23 let in si bila že pol leta v pisarni, ko
sem prišla jaz.
Pogosto si mi
pomagala iz zadrege in mi, kot začetnici, dala marsikateri dobri namig. Toda,
kaj je to "dober" Tedaj sem hvalila tvojo "ljubezen do
bližnjega". Smešno! Tvoja pomoč je izvirala iz čistega bahaštva, kot sem,
pravzaprav, že takrat posumila. - Tu ne
priznamo ničesar dobrega. Nikomur.
Mojo mladost poznaš. Nekaj nepovedanih vrzeli izpolnjujem
tu.
Po načrtu staršev naj
bi v resnici sploh ne obstajala. "Zgodila se jim je pač nesreča".
Moji sestri sta šteli že 14 in
15 let, ko sem zagledala luč sveta.
Da bi le ne postala! Če bi se sedaj mogla uničiti, uiti tem
mukam! Noben užitek se ne
more meriti s tem, s katerim bi raztrgala moj obstoj kot obleko iz pepela, ki
se v koščkih razprhutajo v nič. (3)
Toda moram biti. Mora biti tako kot sem se napravila - z
zgrešenim ciljem bivanja.
Ko sta oče in mati,
še samska, se preselila v mesto, sta oba izgubila stik s Cerkvijo. Saj je bilo
tudi bolje tako. Priključila sta se s Cerkvijo nepovezanim krogom. Na nekem
plesu sta se spoznala in pol leta pozneje sta se "morala" poročiti.
Pri poroki je na njih
obviselo le toliko blagoslovljene vode, da je mater le nekajkrat na leto vleklo
v Cerkev k nedeljski maši. Pravzaprav moliti me ni nikoli naučila. Ukvarjala se
je z dnevnimi skrbmi, čeprav nismo živeli v težkih razmerah.
Takšne besede kot
moliti, maša, blagoslovljena voda, cerkev, pišem le z nekim notranjim gnusom
brez primere! To mrzim kot cerkvene skakače in sploh ljudi in reči.
Zakaj iz vsega izraste muka za nas. Vsako pri
ločitvi pridobljeno spoznanje, vsak spomin na doživeto in kar smo vedeli je
za nas kot sikajoč plamen. (4)
In vsi spomini se
obrnejo k nam s tisto stranjo, kjer je bila milost na njih. Ki smo jo
zaničevali. Kako to muči! - Ne jemo, ne spimo, ne hodimo z nogami. Duševno
pripeti na verigo buljimo z "vpitjem in škripanjem z zobmi" na naše
pokvarjeno življenje. S sovraštvom in
mučeni.
Slišiš! Tu pijemo sovraštvo kot vodo. Tudi medsebojno.(5) Najbolj sovražimo Boga. Hočem ti razložiti. Blaženi v nebesih Ga morajo ljubiti. Zakaj
gledajo Ga brez tančice v bleščeči lepoti. To jih dela nepopisno blažene.
To vemo in to spoznanje nas razbesni. (6)
Ljudje na zemlji, ki spoznajo Boga iz stvarstva in
razodetja, Ga lahko ljubijo; prisiljeni niso.
Vernik - to zapisujem
s škripanjem - ki sočutno razmišlja o Jezusu na križu, Ga bo ljubil.
Komur pa se Bog približa samo kot kaznujoči, kot maščevalec,
pravični, ker ga je
nekoč zavrgel, kot je bilo to pri nas: ta ga sovraži. (7)
S polnim zaletom svoje hudobne
volje. Večno. Po prostovoljni odločitvi, obrniti se od Boga, s čemer smo
umirajoč izdahnili svojo dušo. To sedaj tudi ne prekličemo in nikoli ne bomo
hoteli preklicati.
Ali razumeš sedaj, zakaj je pekel večen? Ker se naša
zakrknjenost nikoli ne stopi!
S prisilo dodajam, da je Bog nasproti nam tudi usmiljen. Pravim "s prisilo". Zakaj, če pišem to pismo
tudi z voljo, mi ni dovoljeno lagati, kot bi hotela. Mnogokaj napišem proti
svoji volji na papir. Tudi naval
sramotenj, ki bi ga rada izpljunila, moram požreti.
Bog je bil z nami usmiljen s tem, da nam na zemlji ni
dopustil, da bi se s svojo hudobno voljo tako razživeli kot bi sicer bili
pripravljeni. To bi našo krivdo in
kazen povečalo. Pustil nas je umreti predčasno, kot mene, in dopustil je, da
so se zgodile druge okoliščine, ki so vse omilile.
Sedaj se izkazuje Usmiljen nasproti nam s tem, da nas ne
sili, da se mu približamo bolj,
kot je v tem oddaljenem kralju pekla. To zmanjšuje našo muko. (8)
Vsak korak bliže Bogu nam povzoča večje muke kot tebi korak
bliže goreči grmadi.
Osupla si nekoč nad
mojim pripovedovanjem, ko sem ti povedala, kaj mi je rekel oče nekaj dni pred
prvih obhajilom: "Skrbi, Anica, da dobiš lepo obleko, drugo je vse
prevara."
Tako si se
prestrašila, da sem se skoraj sramovala. Sedaj se temu smejem.
Edino pametno pri tej
prevari je bilo dejstvo, da so nas
pripustili k obhajilu šele z 12 leti. Tedaj sem bila že dovolj prevzeta od
posvetnega uživanja, da sem verske reči z lahkim srcem postavila na zadnje
mesto; za obhajilo mi ni bilo mnogo.
Da gredo sedaj otroci že s sedmimi leti k obhajilu, nas
srdi. Vse storimo, da bi
ljudem vcepili mišljenje, da otrokom v tej starosti še manjka razumevanje. Prej morajo storiti nekaj smrtnih grehov! Potem jim beli
GOSPOD Bog toliko več ne škodi, kot če so vera, upanje, ljubezen - fuj temu! -
v otroku še živi sem od krsta.
Ali se spomniš tega,
da sem tako gledanje zastopala že na zemlji?
Omenila sem očeta.
Večkrat je bil sprt z materjo. Redko sem ti to omenjala; sramovala sem se tega.
Smešna reč, sram. Tu nam je vseeno.
Tudi nista več spala
v isti sobi, temveč jaz pri materi; oče v kamrici poleg, kamor se je ponoči
mogel vsak čas vrniti domov. Mnogo je pil. Zapil je vse naše premoženje. Obe
sestri sta bili po službah in sta sami rabili denar. Tako sta rekli. Služiti je
začela mati.
V zadnjem letu
življenja je oče mater pogosto tepel, če mu ni hotela ničesar dati. Nasproti
meni je bil vedno dober. Nekega dne, to
sem ti pripovedovala, in ti si se takrat jezila nad mojo razvajenostjo - nad
čem na meni se takrat nisi jezila! - nekega dne je nesel torej dvakrat kupljene
čevlje nazaj v zamenjavo, ker mi oblika in pete niso bile dovolj moderne. (9)
V noči, ko je mojega
očeta zadela kap do smrti, se je zgodilo nekaj, kar ti zaradi bojazni, da bi si
to napačno razlagala, nisem nikoli zaupala. Toda sedaj moraš izvedeti. Že zato
je vredno razmisleka, ker me je takrat prvič nagovoril moj sedanji mučilni duh.
Spala sem, v kamri
pri materi. Njeno redno dihanje je razodevalo globok spanec.
Tedaj nenadoma zaslišim
klicati svoje ime. Neki neznani glas je govoril : "Kaj, če oče umre?"
Očeta nisem več
ljubila odkar je tako grobo ravnal z materjo; kot pravzaprav že takrat nisem
nikogar ljubila, temveč sem samo visela na nekaterih, ki so bili dobri z menoj.
- Ljubezen, brez izgleda za
protiplačilo, živi le v dušah, ki so v stanju milosti. To jaz nisem bila.
Tako sem odgovorila
na skrivnostni nagovor, ne da bi si dala odgovor nato, od kod prihaja: "
Saj ne bo umrl!" mi je zopet godrnjavo ušlo.
In tretjič me je klicalo:
"Kaj, če oče umre?" - Lebdelo mi je pred očmi, kako oče pogosto
prihaja pijan domov, robanti, trpinči mater, kako nas je pred ljudmi pripeljal
v neprijetne razmere. Tako sem uporno zakričala: "Potem je prav!"
Tedaj je postalo vse
mirno.
Naslednje jutro, ko
je mati hotela pospraviti očetovo sobo, je našla vrata zaklenjena. Proti
poldnevu so vrata vlomili. Oče je lažal napol oblečen v postelji, kot truplo: v
klet je hodil po pivo ter se prehladil. Že nekaj časa je bolehal.
(Če bi torej Bog navezal na voljo otroka, ki mu je bil še
nekako dober, ali bi mu še naprej dal priložnost za spreobrnenje?)
___
Marta K. in ti sta me
pripravili do tega, da sem pristopila k dekliški zvezi. Sicer nisem dosti
skrivala, da sem imela poučevanja obeh voditeljic, dam X, za zelo župniško.
Igre so bile zabavne.
Kmalu sem pri teh imela, kot veš, vodilno vlogo. To se mi je prileglo. Tudi
izleti so mi bili všeč. Nekajkrat sem se pustila pregovoriti k spovedi in
obhajilu.
Pravzaprav nisem
imela ničesar za poročati. Misli in govori pri meni niso padli na skodelico
tehtnice. Za bolj groba dejanja še nisem bila dovolj daleč.
Svarila si me nekoč:
"Ani, če ne boš molila, boš izgubljena!"
Seveda sem malo
molila. In še to samo nerada.
Na vsak način si
imela prav. Vsi, ki gorijo v peklu, niso
ali pa niso dovolj molili.
Molitev je prvi korak k Bogu. Ostane tudi odločilna. Posebno molitev k Nji, ki je bila Jezusova Mati, katere imena mi ne imenujemo.
Pobožnost k Nji iztrga hudiču številne duše, katere bi mu
greh nezmotljivo vodil v roke.
Nadaljujem z jezo -
ker moram - : Moliti je najlažje, kar člove lahko počne na zemlji.
In ravno
na to najlažje je Bog navezal rešitev.
Kdor vztrajno moli, temu On da polagoma toliko luči, ga tako
okrepi, da se končno more dvigniti dokončno tudi najbolj umazan grešnik. In četudi bi tičal
do vratu v blatu.
V zadnjih letih življenja sploh nisem več prav molila. Tako
sem se oropala milosti., brez katerih nihče ne postane blažen.
Tu ne prejemamo nobenih milosti več. Celo, če bi jih
dobili, s posmehom bi jih zavrnili. Vsa nihanja zemeljske biti se v
onostranstvu končajo.
Pri vas na zemlji
lahko človek zdrkne iz stanja greha v stanje milosti. Iz stanja milosti v
stanje greha padejo, pogosto iz slabosti, včasih iz hudobije.
S smrtjo se ta nepopolnost in v njej zasidran gor in dol
konča za zemeljskega človeka. Doseženo je končno stanje. Že z leti se
skoki zmanjšujejo. Res je, do smrti se lahko človek obrne k Bogu ali
pa mu obrne hrbet. Toda skoraj
nujno se človek odloči v zadnjih tresočih vzgibih
volje pred smrtjo tako kot je bil navajen v življenju.
Dobra ali slaba navada je postala druga narava. Ta ga utrga proč.
Tako tudi mene. Že
leta sem živela obrnjena vstran od Boga. Tako
sem se odločila pri zadnjem klicu milosti proti Bogu. Ne, da bi pogosto
grešila mi je bilo v pogubo, temveč,
da nisem hotela več vstati.
Ti si me večkrat
opozarjala na poslušanje pridig in k branju dobrih knjig.
Za to nimam časa, se
je vedno glasil moj odgovor. Ali naj bi svoj notranji nemir še povečala?
Sicer pa moram ugotoviti:
ko je bilo enkrat tako daleč, kot tik pred mojim izstopom iz dekliške zveze,
tedaj bi mi bilo težko iti neko drugo pot. Čutila sem se negotovo in nesrečno.
Toda pred spreobrnenjem je prežal zid.
Ni treba, da si to
spoznala. Ti si si to predstavljala tako enostavno, ko si nekoč dejala:
"Opravi dobro spoved, Ani, in vse bo zopet dobro!"
Slutila sem, da je
tako. Toda svet, hudič in meso so me že pretesno držali v svojih krempljih.
Nikoli nisem verjela v vpliv hudiča. In sedaj pričam, da
je na take ljudi, kot sem jaz takrat bila, mogočno vplival. Samo mnoge molitve drugih ljudi in mene
same, združene z žrtvami in trpljenji, bi me njemu mogli iztrgati.
In tudi to samo polagoma. Če je malo na zunaj obsedenih, pa kar mrgoli notranje
obsedenih. Hudič ne more oropati
proste volje človeka, ki se je podal pod njegov vpliv. Toda za kazen za
njihov bistveni odpad od Boga, Bog
dopusti, da se "hudobni" vgnezdi v njih.
Tudi hudiča sovražim.
Vendar mi je všeč, ker vas skuša pokvariti, on in njegovi pomagači, ki so skupaj
z njim padli na začetku časov.
Na milijone jih je. Klatijo se okrog po svetu, gosto kot roj
komarjev, in vi to komaj slutite.
(10)
Mi, padli ljudje, nam ne gre preizkušati vas; to
pripada padlim duhovom. (11)
Sicer vsakokrat
poveča njihovo trpljenje, ko potegnejo človeško dušo v pekel. Toda česa ne
stori sovraštvo.(12) Čeprav sem hodila po poteh daleč od Boga,
mi je Bog sledil.
Pripravljala sem milosti pot z naravnimi deli iz ljubezni,
katere sem z nagibi svoje narave neredko opravljala. Včasih me je Bog zvabil v kakšno cerkev. Čutila
sem kot neko domotožje. Ko sem kljub
zaposlenosti v pisarni negovala svojo bolehno mater ter se toliko žrtvovala, so
vabila Boga močno delovala name.
Nekoč, ko si me vzela med odmorom opoldne s seboj v bolniško
cerkev, me je ganilo tako, da je manjkal samo še korak k spreobrnenju. Jokala sem.
Toda potem je šel naval svetnih uživanj čez to milost.
Pšenica se je zadušila v trnju.
Z izjavo, vera je stvar čustev, kot se je v poslu vedno
glasilo, sem odrinila tudi ta vzgib milosti
z mize kot tudi ostale.
Enkrat si me
okregala, ko sem namesto pokleka napravila samo brezobličen poklon. To si
prištevala lenobi. Zdi se, da
nisi slutila, da že takrat nisem več
verovala v Jezusovo navzočnost v Zakramentu.
Sedaj v to verujem, toda čisto
naravno, kot se veruje v nevihto, katere posledice se čutijo.
Medtem sem si sama ustvarila ustrezno religijo. Pridružila sem se mišljenju, ki je krožil po našem
podjetju, da po smrti duša vstane v nekem drugem bitju in tako potuje naprej
brez konca. (Reinkarnacija).
S tem je bilo tesnobno vprašanje o onostranstvu sočasno
spravljeno in narejeno za me neškodljivo.
Zakaj me nisi spomnila na priliko o bogatem požrešniku in
ubogem Lazarju, v kateri Jezus pokaže, kako gre eden takoj po smrti v pekel,
drugi pa v nebesa? Toda, kaj bi
dosegla? Nič več kot s svojimi drugimi pobožnjaškimi govori (Lk 16,19). Polagoma sem si sama izrezljala ustreznega
boga; dovolj opremljenega, da se je imenoval bog; za me dovolj daleč, da
nisem morala imeti nobenih zvez z njim, dovolj nejasen, da bi ga mogla po potrebi,
ne da bi sploh morala zamenjati religijo, raztegniti v panteističnega
vesoljnega boga ali pa v deističnega, zgostiti ga v starega samca.
Ta "bog" mi
ni imel podariti nobenih nebes in ne prepustiti v noben pekel. Pustila sem ga v
miru. V tem je bila moja molitev do njega.
"Kar imamo radi,
to radi verjamemo." V teku let sem svoje prepričanje to svojo religijo obdržala. S tem se je dalo
živeti.
Samo eno bi ji lahko zlomilo tilnik, eno globoko, dolgo
trpljenje. In to trpljenje ni prišlo!
Ali sedaj razumeš, kaj pomeni: Kogar Bog ljubi, tega tepe? Bilo je na poletni dan v juliju, ko je dekliška zveza
napravila izlet v A. Izlet bi mi že bil prav. Toda tisto neumno čvekanje in
pobožno onegavljenje.!
Neka druga podoba,
namesto milostne Matere iz A. je od pred kratkim stala na oltarju mojega srca:
čedni Max iz trgovske hiše poleg. Opazil je, da sem vrgla oko na njega. Da bi
se z njim poročila, na takrat še nisem mislila. Bil je sicer premožen, toda za
me preprijazen z vsemi tistimi dekleti. In do takrat sem vendarle še hotela
imeti moža, ki bi pripadal samo meni in ne biti samo žena, temveč edina žena.
Neka določena spodobnost mi je vendarle še ostala.
(To je res. Ani je
imela kljub svoji verski ravnodušnosti nekaj odlike v svojem bistvu.
Ustrašila sem se pri misli, da tudi
"spodobni" ljudje lahko pridejo v pekel, če so dovolj nespodobni, da
gredo Bogu s poti.)
Pri omenjenem
nedeljskem izletu se je Max prepotrudil v ljubeznivostih. Nobenih farških
pogovorov ni bilo kot pri vas.
Naslednji dan si mi v
pisarni delala očitke, zakaj nisem šla z vami v A. Opisala sem ti svojo
nedeljsko zabavo. Tvoje prvo vprašanje se je glasilo: "Ali si bila pri
maši?" - Norica, kako bi mogla, ko je bil odhod dogovorjen že za šesto uro!
Ali še veš, kako sem
razdraženo dodala: "Ljubi Bog ne misli tako malenkostno kot vaši
farji!"
Sedaj moram priznati, Bog vzame pri vsej Svoji neskončni
Dobroti bolj natančno kot vsi.
Po tistem prvem
izletu sem še enkrat prišla v zvezo, za Božič k slavju. Marsikaj me je vleklo
nazaj, toda v notranjosti sem vam že bila odtujena. Kino, ples, izleti, eno je
sledilo drugemu. Z Maksom sva se sicer nekajkrat skregala, vendar sem ga znala
vedno znova vezati na sebe. Skrajno nadležna mi je bila tekmica, ki se je
vrnila iz bolnice in se je vedla kot divja. Pravzaprav mojo srečo, saj je moj
imenitni mir napravil močan vtis na Maksa, in končno je dal meni prednost.
Razumela sem, hladno
govoreč, stvarno na zunaj, znotraj pljuvajoč strup, da jo pri njemu očrnim. Takšni občutki in dejanja izvrstno
pripravljajo na pekel. So satanski v najboljšem pomenu besede.
Zakaj to
pripovedujem? Da bi poročala kako sem se dokončno ločila od Boga.
Ne da bi sicer
pogosto prišlo do zadnjih zaupnosti med Maksom in menoj. Razumela sem, da se v
njegovih očeh ponižujem, ko bi se pustila izpiti pred časom. Zato sem bila
zadržana.
Toda samo po sebi sem bila, kolikor sem imela za
koristno, vsak čas k vsemu pripravljena. Morala sem osvojiti Maksa. Za to ni bilo nič predrago. K vsemu sva se postopoma
vzljubila, ker sva oba posedovala
dragocene lastnosti, ki sva jih drug na drugem čislala. Bila sem spretna,
pridna, dobra za družbo. Tako sem Maksa dobila dobro v roke, tako, da sem
ga, vsaj v zadnjih mesecih pred poroko
sama posedovala.
V tem je bil moj odpad od Boga, da sem STVAR POVZDIGNILA V
SVOJEGA MALIKA. Nikjer se ne more to zgoditi tako vseobsegajoče
kot v ljubezni do drugega človeka drugega spola, če ta ljubezen obtiči v
zemeljskem. To sestavlja njen mik, njeno bodico in njen strup.
"Čaščenje", ki sem ga namenjala Maksu,
mi je postala religija.
Bil je to čas, ko sem
v pisarni strupeno napadala tekače v cerkev, duhovnike, odpustke, blebetanje
rožnega venca in podobne čiračare.
Ti si se več ali manj
duhovito trudila ter se postavila v bran teh reči, očividno nisi slutila, da
pri meni v vsej globini ni šlo za te reči, temveč
sem bolj iskala utemeljitev proti svoji vesti - takrat sem jo še potrebovala -
da bi svoj odpad opravičila tudi razumsko.
Končno sem se Bogu uprla. Tega nisi uvidela. Še
vedno si me imela za katoličanko. Tudi sama sem se hotela tako imenovati;
plačevala sem celo cerkveni davek. Neko
določeno "zavarovanje" ne more škoditi, sem mislila.
Tvoji odgovori so
včasih bili pravilni. Od mene so
odleteli, ker nisi smela imeti prav.
Spričo teh raztrganih vezi je bila bolečina slovesa le
majhna, ko sva šli z mojo poroko narazen.
Pred poroko sem se še enkrat spovedala in šla k obhajilu. Tako je bilo pač predpisano. Z možem sva si bila v tem
enakih misli. Zakaj ne bi teh formalnosti opravila? Rešila sva jih kot druge formalnosti.
To imenujete nevredno. Po vsakem "nevrednem" obhajilu
sem imela več miru vesti. Sicer pa je bilo to zadnje.
Najino zakonsko življenje je na splošno potekalo prav
harmonično. V vseh pogledih sva
imela precej enaka mnenja. Tudi v tem, da si ne nalagava bremena z otroki. V
bistvu bi moj mož enega otroka rad imel - seveda ne več. Znala sem ga odvrniti
tudi od tega. Obleke, fino pohištvo,
čajne izbe, vožnje z avtomobilom in podobne razonode so mi bile bližje.
Bilo je zabavno leto na zemlji, leto med poroko in mojo
nenadno smrtjo. Vsako nedeljo
sva se peljala na izlet ali obiskovala moževe sorodnike. (Svoje matere sem se
sedaj sramovala). Ti so prav tako plavali na površju življenja kot midva.
Notranje se seveda nisem nikoli počutila srečno, pa čeprav sem se na zunaj še
tako smejala. Nekaj nedoločenega meje
grizlo. Hotela bi, da bi bilo po smrti, do tega pa je seveda še daleč, vsega
konec.
Toda, je tako, kot
sem nekoč kot otrok slišala v neki pridigi, da Bog vse dobro poplača, če ne v onostranstvu, pa tu na zemlji.
Nepričakovano sem podedovala (od tete Lotte). Možu
se je posrečilo občutno povečati svojo plačo. Čudovito sem mogla opremiti
najino stanovanje. Religioznost je medlela le še od daleč.
Kavarne v mestu,
hoteli, kamor sva se zatekala na svojih potovanjih, nama Boga niso približali.
Vsi, ki so tu vstopali, so živeli kot midva, od zunaj na
vznoter, ne od znotraj navzven.
Če sva na svojih
počitniških potovanjih obiskala kakšno katedralo, sva občudovala na njej le
umetniške mojstrovine. Religiozni duh, ki ga še posebno izžarevajo srednjeveške
cerkve, sem znala pregnati z negodovanjem čez postranske reči. Na čisto
oblečenega samostanskega brata ali na okornega, ki nas je vodil: -
"škandal", da menihi, ki sicer hočejo veljati za pobožne, prodajajo
likerje, ta večni bim-bam k Božji službi, ko se vendar gre samo za denar. Tako
sem znala odpoditi milost vsakokrat, ko je potrkala na vrata.
Svojo jezo sem še posebno sprostila nad določenimi starimi
prikazovanji pekla na
pokopališčih ali kje drugje, kjer hudič praži duše v žarečem ognju, tovariši pa
mu vlačijo skupaj nove žrtve. - Klara, pekel
se lahko naslika, pri tem pretiravati pa se ne more!
Peklenski ogenj sem si vedno posebno privoščila. Ali veš, kako sem ti nekoč v takšnem razgovoru držala gorečo vžigalico pod
nos in se ti rogala: ali takole smrdi? Ti si hitro pogasila plamen. Tu ga nihče
ne ugasne. Rečem ti, da ogenj, o
katerem govori Sveto Pismo, ni muka vesti. Ogenj pomeni ogenj. Dobesedno se
mora razumeti, kaj je rekel oni: Proč od Mene, prekleti v večni ogenj!
Dobesedno.
Kako se more snovno ogenj dotakniti duha, vprašaš. - Kako lahko na
zemlji trpi tvoja duša, ko držiš prst v plamenu? Saj tudi ne gori duša, pa vendar, kakšno
muko čuti cel človek.
Podobno smo tu duševno vezani na ogenj, po našem bistvu in
po naši sposobnosti. Naša duša
nima svojega naravnega utripa: ne moremo misliti, kar hočemo, in ne kot hočemo.(13)
Ne glej neumno na te vrstice; kajti to stanje, ki vam nič ne pove, me
žge, ne da bi me použil.
Naše največje trpljenje je v tem, da natančno vemo, da Boga
ne bomo nikoli videli. Kako to
lahko muči, da je nekomu na zemlji lahko tako vseeno? Koliko časa leži nož na mizi, nikogar ne gane. Vidi se ostrina, čuti
pa ne. Toda zabodi nož v meso, zakričal boš od bolečine.
Sedaj čutimo izgubo Boga; popreje
smo jo samo videli.(14) Bolj
hudobno in temeljito je nekdo grešil, toliko težje ga pritiska
izguba Boga, ga davi zlouporabljena kreatura. Pogubljeni katoličani trpijo bolj kot drugoverniki, ker so povečini
dobili več luči in milosti in jih pohodili. Kdor je vedel več, bolj trpi
kot oni, ki je spoznal manj. Kdor je
grešil iz hudobije, trpi bolj kot oni, ki je grešil iz slabosti.
Toda nihče ne trpi bolj kot je zaslužil. Oh, da tega ne bi
bilo. Tako bi imela vzrok za sovraštvo!
Nekoč si mi rekla, da nihče ne pride v pekel, ne da bi vedel. Neki svetnici, da je bilo to razodeto.
Smejala sem se temu, pa sem se vendar skrila za tem, za to
izjavo: Tako bo po potrebi ostalo dovolj časa za spremembo, sem si na tiho
dejala.
Izrek velja.
Sicer pekla pred mojim nenadnim koncem nisem poznala tako kot je. Noben zemljan
ga ne pozna. Toda, natančno sem imela
v zavesti: Če umreš, greš kot
nasprotnik Boga v onostranstvo. Morala boš nositi posledice.
Nisem se obrnila, kot
že rečeno; odplaknila sem iz navade, iz
tiste enakomernosti, s katero ljudje delujejo - starejši postajajo, bolj
delujejo po istem vzorcu.
Moja smrt je nastopila takole.
Bilo je pred enim
tednom - govorim po vašem
merjenju časa, zakaj merjeno po bolečini, bi že mogla goreti 10 let v peklu
- pred tednom sva torej z možem naredila izlet, ki je postal moj zadnji.
Sijoč je nastopil
dan. Počutila sem se tako prijetno kot redko. Nek čuden občutek sreče je šel
skozi mene. Tedaj je mojega moža zaslepil žaromet nasproti divje vozečega
avtomobila. Izgubil je vodstvo avtomobila. Jeses! me je spreletelo. Ne kot
molitev, samo kot krik. Zmečkajoča
bolečina me je stisnila skupaj. - Če jo primerjam s sedanjo, ni omembe vredna.
Potem so mi odplavali čuti.
Nenavadno, ravno to
jutro se je v meni na nepojasnljiv način pojavila misel: lahko bi zopet enkrat šla k maši! Zvenelo je kot moledovanje.
Jasno in nedoločno je moj ne prerezal miselno nit. Temu se
mora napraviti konec. Vse posledice prevzamem. - Sedaj jih nosim.
Kaj se je zgodilo po
moji smrti boš vedela. Usoda mojega moža, moje matere, kaj se je zgodilo z
mojim truplom in potek mojega pogreba so mi
znani po naravnem spoznanju, ki ga imamo.
Kaj se sicer dogaja
na zemlji, vemo le nejasno. Kar pa nam je bilo na nek način blizu, to poznamo. Tako vidim tudi tvoje bivanje.(15)
Sama sem se v trenutku svoje smrti v hipu zbudila in se
videla obdano s slepečo svetlobo. Bilo je na istem kraju, kjer je ležalo moje
truplo. Zgodilo se je kot v gledališču, ko naenkrat ugasnejo svetilke v dvorani
in se odpre zastor; močno osvetljeno se odpre nesluteno prizorišče. Prizor
mojega življenja.
Kot v ogledalu se je meni sami
kazala moja duša. Pohojene milosti od mladosti pa do zadnjega "ne"
Bogu. Počutila sem se kot morilec, kateremu
predstavijo med sodno obravnavo njegovo razduševljeno žrtev. - Obžalovati?
Nikoli! (16). Naj se sramujem? Nikoli!
Tudi izdržati nisem mogla pod očmi Boga, ki sem ga zavrgla.
Tako je ostalo samo eno, beg. - Kot je Kajn bežal
pred truplom Abela, tako je odgnalo mojo dušo proč od tega strahotnega pogleda.
To je bila posebna sodba! Sama sem se
odtrgala od Boga. Nazaj! Nikoli Ne!
____________
Tako se je končalo Anino pismo. Zadnje besede so bile skoraj
neberljive.
Tu, kaj je bilo to? V
oster poudarek vrstic, za katere verjamem, da sem jih brala, je milo zvenel
glas zvona. Skočila sem pokonci. Še sem ležala v svoji sobi. Jutranja zarja je
gledala skozi okno. Pri župnijski cerkvi je zvonilo Ave Marijo.
Torej so bile to samo sanje?
Nikoli nisem čutila tolažbo
angelskega pozdrava tako kot po teh sanjah. Počasi sem molila te tri
Pozdravljena ... Tedaj mi je postalo
čisto jasno: Nje se drži, Nje, blagoslovljene Gospodove Matere. Otroško
moraš častiti Marijo, če nočeš doživeti usodo, ki ti jo je pokazala - četudi
samo v sanjah - ena duša, ki nikoli ne bo gledala Boga.
Še tresoč se zaradi
strašne noči sem vstala, se hitro oblekla in stekla po stopnicah navzdol v
hišno kapelo. Moje srce mi je udarjalo gor do grla. Teh nekaj klečečih gostov
me je sicer pogledalo. Toda mislili so si lahko, da sem tako zagreta od teka po
stopnicah.
Neka dobra, starejša
dama iz Budimpešte, preizkušena, slabotna kot otrok, kratkovidna, pa vendar
goreča v služenju Bogu, je menila popoldne v vrtu: "Gospodična, Odrešenikova volja ni, da se mu posluži v
hitrem vlaku!" Toda potem je takoj opazila, da me je in me še
vznemirja nekaj drugega. Dobrotno je dodala: "Nič se ne boj" - Saj
poznate rek sv. Terezije? - NIČ NAJ
TE NE PRESTRAŠI - VSE MINE -
BOG OSTANE ISTI - KDOR POSEDUJE BOGA - TEMU NIČESAR NE PRIMANJKUJE -
BOG SAM ZADOŠČA - S POTRPEŽLJIVOSTJO SE VSE DOSEŽE!"
Medtem, ko je tako
tiho in čisto nič poučljivo šepetala, mi je bilo kot da bere v moji duši. - "BOG SAM ZADOŠČA!" Ja, On mi
zadošča, tu in v onostranstvu. Nekoč ga tam hočem posedovati, pa naj me
tu stane žrtev, vseeno koliko. Prestati hočem preizkušnje tega zemeljskega
življenja in se držati ljubezni do Boga, da ga bom vedno posedovala, ki je
edini mir, veselje in sreča, medtem ko zemeljske radosti minejo.
Toliko napreduje nekdo v duhovnem življenju, kot izide
iz
svoje sebičnosti,
iz
svoje svojevoljnosti,
iz
svojega koristoljubja!
Saj prava ljubezen daruje IZ NESEBIČNOSTI.
Vseeno je kako si naslikamo pekel, saj tudi ni zemeljska
realnost in se ne more ponazoriti s snovnimi slikami - drugačen je!
Toda nekaj je gotovo:
pekel obstaja in traja večno, torej ne
da bi kdajkoli prenehal, - ker duša živi večno, z ali brez gledanja Boga!
Kdor se je v teku svojega zemeljskega življenja kar naprej
odrekal Bogu in se je ob koncu enkrat za vselej odrekel usmiljenemu Bogu ter se
mu zoperstavil, pride v stanje odtujenosti od Boga, v temo, mraz, v ogenj ...
in muko!
Kdor se postavi proti
padlim angelom, proti satanu, hudiču in demonu in se zateče k Odrešeniku Jezusu
Kristusu, pride v življenje in veselje!
Samo eno zemeljsko življenje obstaja: za tem pa nebesa ali pekel!
Pustite vse upanje,
ki tam vstopate!
Viri:
1) Sv. Tomaž
Akvinski, Summa Theologica (S.Th.) Supplementum (Suppl) qu.
98,a.4.:
"Pogubljeni
hočejo, da bi bili vsi pogubljeni."
2) S. Th. Suppl. q. 98, a . 1:
"Njihovo
samodoločeno hotenje je v njih popolnoma slabo."
3) S. Thl. Suppl. q. 98, a .3, r.ib, ad 3:
"Kolikor
osvobaja nebit od napetega ali bednega življenja, pomeni to
za pogubljenega
več kot pa beden obstoj... In tako si želijo ne biti."
4) S. Th. Suppl. q. 98, a . 7, r.:
"Ničesar
ni v pogubljenih, da bi jim ne bilo snov in vzrok za žalost...
Tako, ko uprejo
svoj pogled na tisto, kar so vedeli."
5) Th. Suppl. q. 98, a . 4, r.:
"V
pogubljenih vlada popolno sovraštvo."
6) S. Th. Suppl. q. 98, a . 9, r.:
"Pred
dnevom vesoljne sodbe, je pogubljenim znano, da se blaženi
nahajajo v
nepopisni slavi."
7) S. Th. Suppl. 98, a . 8, ad 1. ib. ad 5, r.:
"Pogubljeni
vidijo v Bogu samo kaznujočega in ovirajočega (zlo, ki bi
ga radi se
storili). Ker ga torej vidijo samo v kazni, v učinku Njegove
pravičnosti, ga
sovražijo."
8) S. Th. I, q. 21, a . 4, ad 1:
"Pri
pogubljenju zavrženih se pojavi Božja Usmiljenost, ... v tem, da jih
kaznuje manj,
kot so zaslužili." Na drugem mestu sv. cerkveni učitelj
dodaja, da se to
zgodi posebno pri tistih, ki so na zemlji bili usmiljeni
do drugih. (S.Th.Suppl.g. 99, a . 5, ad1.).
9) Prejšnje poteze o Aninem očetu in sledeče
okolnosti so dejstva.
10) Vpliv hudobnih duhov se združuje v pojmu
"hudič". Kot dokaz za
njegov obstoj
zadoščata obe mesti v Svetem pismu, o katerih se je
mogoče premalo
premišljevalo:
"Bratje,
bodite trezni, bedite: nasprotnik vaš, hudič, hodi kakor rjoveč
lev okrog in
išče, koga bi pogoltnil." Sv. Peter
piše Efežanom (6,11):
"Odenite se
z vsem orožjem Božjim, da boste mogli stati zoper
zvijačne naklepe
hudičeve. Kajti vojskovati se nam ni zoper kri in
meso, ampak
zoper poglavarstva, zoper oblasti, zoper svetovne
mogočnike te
teme, zoper duhovne vojske hudobnosti v nebeških
prostorih."
Tu je jasno
povedano, da nas hudobec sovraži po neštevilnih
pomočnikih iz
različnih korov padlih angelov. Hudič ne bi mogel biti
imenovan "vladar sveta", če
njegov vpliv na zemlji ne bi bil velikanski.
11) S. Th. Suppl. q. 98, a . 6, ad 2.:
"Ni stvar pogubljenih ljudi skušati pokvariti druge, kot je to reč
hudiča."
12) S. Th. Suppl. q. 98, a . 4, ad 3.:
"Vendar so tako polni sovraštva in nevoščljivosti, da rajši trpijo z
mnogimi
drugimi več kot pa sami manj."
13) S. Th. Suppl. q. 70, a . 3, r.:
"Pekenski ogenj muči duha s tem, da mu preprečuje izpeljati svojo
voljo. Ne
more delovati, kjer hoče in ne
kot bi hotel."
14) St. Augustinus,
De civitate Dei, 1.21, c.4:
"Ta muka (izguba Boga) je tako velika kot je Bog velik."
15) "Duše umrlih nimajo nobenega gotovega
posameznega spoznanja,
temveč le medlo
splošno spoznanje celega naravnega
področja", S. Th. Suppl.
q. 89 a .3.
"S temi (vlitimi) pojmi lahko duše umrlih spoznajo samo tiste
posameznosti,
na katere so na nek način nastavljene, bodisi po
prejšnjih
spoznanjih ali po neki privrženosti, ali po naravni
nadarjenosti,
ali po Božji odredbi", S. Th.
Suppl. q. 89 a
4.16) S. Th.
Suppl. q. 98, a 2, r.:
"Hudobni pravzaprav ne obžalujejo svojih grehov, ker hudobno
vztrajajo v
grehu."
Večnost
peklenskih kazni je verska dogma, mogoče najstrašnejša
med vsemi.
Primerjaj
v Svetem pismu: Mt. 25,41; 2 Sol.
1,9; Jud. 13; Raz. 14,11
in 20,10; sama neizpodbitna besedila, kjer se "večno"
ne da
spremeniti v
"dolgo". Če ne bi bilo primerno, da bi tudi to versko
dogmo enkrat
ilustrirali s kakšnim posameznim primerom, potem bi
tudi Božji
Odrešenik ne smel pripovedovati priliko o bogatem
požrešnežu
(Luk. 16,19) in ubogem Lazarju: orisal je pekel in kako
se pride v
njega. Ne iz senzacije, temveč, da bi posvaril pred
nevarnostjo.
Bozja ljubezen nima meja.Vse duse se vrnejo k stvarniku.Tukaj-na zemlji smo zato da se ucimo skozi stevilna zivljenja ki si jih sami izberemo vedno ko se po smrti vracamo domov v onostranstvo.Preberite si vsaj eno knjigo od regresoterapevta dr.michaela newtona(Potovanje dus,Vsoda dus,Srecanje z dusami in Spomini na onostranstvo)Kar vi pisete tle gori je primitivno in nelogicno.
OdgovoriIzbrišiVaš komentar nima podprtih argumentov in zato ni realen! Preberite si knjigo "Zadela me je strela" od Glorie Polo in boste spoznali pravo resnico; potem bo vaš komentar zagotovo drugačen! Pa vso srečo vam želim.
IzbrišiKar ste napisali, je prevara hudiča,da se vas lahko sčasoma polasti.
Izbriši