MILOST JE MOČNEJŠA OD ČLOVEŠKE IN ANGELSKE NARAVE
MARIJINO BREZMADEŽNO
SPOČETJE
IN NJENO ROJSTVO
1.
VSEMOGOČNI
SPOROČI ANGELOM DOLOČEN ČAS MARIJINEGA SPOČETJA IN IZBERE ANGELE,
KI JO BODO
VAROVALI
Ko se je približal čas, so se posvetovale – po človeško
rečeno – vse tri Božje Osebe, da začnejo delo, ki jim bo po Volji, namreč da
ustvarijo čisto dušo in telo, ki bo doseglo največjo milost pri njih. Na njem
ne bo nepopolnosti greha. Presveta Trojica je hotela ustvariti dušo po svoji
želji: sad svojih lastnosti, čudo svoje neizmerne vsemogočnosti, ki se ga ne bo
dotaknil izvirni greh. Ona bo nadoknadila to, kar so drugi zakrivili v Adamu z
neposlušnostjo do Boga. V Njej bodo osredotočene in zbrane vse milosti, ki jih
je Bog odredil za angele in ljudi pred padcem. Bila bo izvzeta iz splošnega
zakona ljudi, da ji ne more škodovati seme zmaja. Nujno je bilo, da se Bog
združi z najbolj čisto stvarjo, ki je nikoli ni omadeževal greh.
Beseda, ki je imela postati Telo in rešiti
in učiti ljudi, je morala utemeljiti tudi najpopolnejši zakon milosti in z njim
poučiti, kako se morajo spoštovati in ljubiti starši, najbližji utemeljitelji
in sostvarniki našega naravnega obstanka. Učitelj mora biti prvi, ki spoštuje
zakon. Zato je bilo tudi v Božjem posvetu odločeno, da mora Beseda, ki bo
postala Telo, spoštovati Njo, ki je izbrana, da bo Njegova mati. Ta čast pa je
zahtevala, da je Ona čista, brez vsakega greha.
Na zemlji je imela Beseda mater brez očeta, v nebesih pa
očeta brez matere. Bog je Oče Večne Besede. Če se torej Ona imenuje za mater
Večne Besede, se zmaj ne sme ponašati, da je pod njegovo oblastjo bila ta žena,
kateri je Bog, kot rojstni Materi, bil poslušen. Nadalje je morala biti tudi
pot človeka, od katere je Beseda imela vzeti svoje telo, biti daleč od greha.
Telo, ki je imelo ljudem prinesti odrešenje, ni smelo tudi samo pričakovati to
odrešenje, moralo je torej biti izvzeto od kazni prvih ljudi.
Večna Beseda bo tudi učitelj ponižnosti in svetosti, ki jo bo
najbolj izkazoval v bolečinah in težavah, ki jih bo pretrpel, da uniči
nečimrnost in varljivi sijaj sveta. Zato je bilo odrejeno tudi Njej, ki mu bo
mati, da bo odlična in edinstvena v potrpežljivosti in čudovita v bolečinah.
Ona je morala s svojim Edincem prinesti Bogu žrtev bolečin, ki bo ugodila Bogu,
njo pa proslavila. To je bil zaključek, ki ga je Presveta Trojica naznanila
angelom, ko je prišel čas, da se ustvari ta Kraljica.
Besede ne morejo opisati, kako mi je bil ta zaključek
objavljen in kaj sem v njem spoznala. S sveto radostjo so pozdravile nebeške
čete naznanilo čudovitih Božjih skrivnosti. Vsak od angelov je želel služiti
Blaženi. Bog je odbral iz njihovih zborov veliko število, ki bodo tudi vidno
pomagali Materi Božji in nosili znamenja odrešenja. Del teh angelov je imel
nalogo sporočati Mariji razsvetljenja, ki so jih oni, kot višji duhovi
posedovali. Teh serafinov je bilo 70. Število, ki je odgovarjalo številu let,
ki jih je imela Marija preživeti na zemlji. Za poglavarja teh angelov je bil
izbran Mihael, ki se je zato Mariji pogosto vidno prikazoval ter jo spremljal.
Poleg njega, je bila posebna skrb za Mati Božjo zaupana tudi Gabrijelu. Pri
izbiri posebnega delovanja vsakega posameznega angela so prevladovali mistični
odnosi in namere.
Prešibke so moje besede, da prikažem tako visoko svetlobo in
tako globoko spoznanje.
2.
SPOČETJE BLAŽENE DEVICE
MARIJE
Vse je bilo pripravljeno, da se ustvari Tista, ki je imela
svetu roditi odrešenje. V času Njenega spočetja, je bila Ana stara 44 let,
Joakim pa 66 let. Čeprav se je spočetje zgodilo z naravnim načinom, je bilo pri
tem odstranjeno vse nepopolno in vse neurejeno. Doprinos svete Ane je bil brez
madeža, in z višine delujoča sila je bila najpomembnejša, ker je Anina naravna
neplodnost zahtevala, da se to nadoknadi na čudežen način. V Ano in Joahima so
se zlile narava in milost, vendar tako, da je delovanje milosti bilo veliko
večje in je naravo na nek način uničilo. Milost se je narave poslužila samo v
toliko, da tej neprimerljivi hčerki da naravne starše.
Ta čudež bi se lahko primerjal s tistim, ko je Peter hodil po
vodi. Ni se voda zgostila, da je mogel hoditi po njej kot po ledu, temveč je
bila Petru dana moč, da izvede to, kar narava ni mogla. Ravno tako je ta
božanska moč izključila v spočetju greh in grešno nagnjenje. Po tem čudežnem spočetju,
je bilo mlado telo bodoče nebeške Kraljice najpopolneje zgrajeno, da so vsi
deli med sabo bili v popolnem skladu, kot niti pri enem drugem človeškem
telesu, ter da niti eden od elementov ne zmore prevladati nad drugim. Gradnja
tega telesa je bila pri svoji sestavi in usklajenosti najpopolnejša od vseh
dotedanjih. Zaradi svoje nežne lepote je bilo to telo poleg vseh svojih odlik
tudi bolj podvrženo vplivom nasprotnih elementov in bolj občutljivo ter
sposobno za večje bolečine od teles drugih človeških otrok. Bog je ustvarjanju
telesa prečiste Device posvetil več pozornosti kot ustvarjanju neba in vsega,
kar le-to vključuje.
Še z večjo ljubeznijo kot pri ustvarjanju Adama,
je Presveta Trojica, ulivajoč dušo Marije, govorila:
»Naredimo Marijo po svoji pravi podobi, za svojo pravo hčerko
in zaročenko: za Mater Edinorojenega, enobitnega z Očetom.«
Od trenutka, ko je ustvarjena duša prečiste Device, je ona
uživala svetlobo, prijateljstvo in ljubezen svojega Stvarnika. Nikakršen madež,
nikakršna senca izvirnega greha je ni mogla omadeževati. Ona je bila popolnoma
pravična.
Trenutek, ko je bila Marijina duša združena s telesom, je Ana
občutila na posebno čudovit način. Čutila je jasno Božjo prisotnost in je
zaspala od silne duševne sreče v ekstazo, ki jo je spremljalo spoznanje skritih
skrivnosti. V tem čudežnem Božjem delovanju, se je Ana radovala neprestano, ves
čas, dokler je Marija počivala pod njenim srcem. Ani je bilo na ta način
podeljeno posebno globoko razumevanje svetega Pisma.
3.
O MILOSTIH IN KREPOSTIH, S KATERIMI JE BOG OKRASIL MARIJINO
DUŠO IN V KATERIH SE JE ONA, ŠE NEROJENA, VADILA
Z Marijino dušo so bile Mariji podeljene vse milosti in
darovi, s katerimi se je imela odlikovati. Posebno so bile tri božje kreposti:
vera, upanje in ljubezen, njena lastnost, njeno svojstvo. Odlikovala se je z
nadnaravnim znanjem. Navsezadnje je poznala presveto Trojico, kot Jo niti ena
stvar ni mogla spoznati. Kaj kmalu je bila v družbi z angeli, katere ji je Bog
dodelil za angele varuhe. Že v tem stanju se je vadila v krepostih. Vse moči
njene duše so bile že od prvega trenutka njene biti osredotočene na najbolj
vzvišeno in najbolj plemenito »stvar«, ki je z njo upravljala in jo je
privlačila k sebi. Kolikor manj je bilo razvito telo in kolikor bolj so počivali
telesni čuti, toliko bolj jasno in popolno je sijal in deloval božanski
element, ki je bil prirojen njeni mladi duši.
Žal mi je, da jaz, bedna, šibka in neuka žena, s svojimi
praznimi in neznatnimi besedami, ne morem opisati svetlobe, ki mi je razjasnila
te skrivnosti. Slabo človeško oko ne more prenesti te svetlobe, niti vzdržati
božanskih žarkov, čeprav so bili skriti za oblakom Aninega materinskega telesa.
Marijino stanje je bilo že tedaj blaženo, čeprav ona še ni bila blažena, ker je
imela v življenje šele priti, da preživi svoje trpljenja polno življenje.
4.
DOGODKI OD SPOČETJA DO
ROJSTVA NEBEŠKE KRALJICE
Ko je Marija počivala pod srcem svoje matere, je imela tri
duhovne vizije Boga. Najpopolnejše in skoraj vidno videnje Boga ni bilo stalno.
To je morala šele z zaslugami doseči. Nasprotno temu, pa je Marija uživala, v
sicer podrejenem, pa vendar v vzvišenem gledanju božanskega bitja skozi celo
življenje.
Pri tretjem videnju, je bilo Mariji sporočeno,da je prišel
čas, da pride v svetlobo sveta, ter da se druži z ljudmi. Na to Božjo
odločitev, je Marija odgovorila:
»Bog, ti najvišje veličanstvo, neomejeni gospodar mojega
celega bitja, duša mojega življenja, neizmeren v svojih lastnostih in
popolnostih, nedojemljiv, močan in bogat z usmiljenjem. Božanski Kralj in
Gospod! Bila sem nič, in ti si me naredil to, kar sem. Brez moje zasluge si me
obogatil s svojo božjo milostjo in s svojo svetlobo, da z njima spoznam tvoje
nespremenljivo bitje in božanske popolnosti, da tebe edinega gledam in ljubim,
da ne iščem, razen tebe, nobeno dobro, zakaj ti si največje in resnično dobro
in moja popolna tolažba.
Zapoveduješ mi, Gospod, da izstopim v svetlobo sveta in da se
družim z ljudmi. Vendar sem v tvojem lastnem bitju, kot v najbolj jasnem
ogledalu opazila pogubno stanje smrtnega življenja in vso njegovo bedo. In če
naj bi jaz, po svoji slabosti in naravni nemoči, storila najmanjši greh proti
ljubezni in v služenju Tebi, in bi tedaj morala umreti, o, raje bom sedaj
umrla, kot stopila v stanje, v katerem bi te lahko izgubila. Samo če je tvoja
sveta volja, Gospod, in moram jaz biti izpostavljena na burnem morju tega
sveta, prosim te, najvišji in vsemogočni varuh moje duše, da moje življenje
uravnavaš, moje korake vodiš in vsa moja dela po svoji sveti volji ti upravljaš.
Naredi, da se moja ljubezen, po novem druženju s stvarmi, po tebi in po njih
izboljša. V tebi sem spoznala neposlušnost mnogih duš. Istega bistva sem z
njimi, zato se upravičeno bojim, da po kakšni nesreči, ne padem v isto
pregreho. V tem tesnem mestu, v naročju svoje matere, sem se veselila v
neizmerni veličini tvojega božanstva. Tu imam edino in največje dobro, ker
posedujem tebe, moj vroče ljubljeni. Sedaj si ti moja edina zapuščina, moje
edino dobro. Ne vem, ali ne bi izven svojega skrivališča, ko zagledam drugačno
svetlobo in po svojih čutih, izgubila svoje bogastvo. Če bi mogla in če bi bilo
odvisno od mene, da pregorim življenje, ki me čaka, bi se ga rada odrekla.
Vendar naj se zgodi tvoja volja in ne moja. Ko ti zapoveš, mi podeli svoj
blagoslov, in daj, da ti ugodim, da bom rojena v svetu. Vodi me in ščiti v
stanju, v katero me vodiš.«
Na to molitev je Marija prejela Božji blagoslov. On ji je
zapovedal, da pride na zemeljsko svetlobo sonca in jo razsvetlil, da ji izpolni
želje.
Sveta Ana je bila vsa napolnjena s sladkostjo, dokler je
Marijo nosila pod srcem. Vendar je Previdnost določila, da tudi ona občuti
grenkobo. Brez grenkobe se ne čutijo sadovi milosti in ljubezni. Ker je bil
hudobni duh s svojimi tovariši vržen v pekel, je med ženami Stare zaveze iskal,
da bi našel tisto, katere znak je videl na nebu in ki mu ima streti glavo.
Njegovim pohodom in nadlegovanju ni ušla niti Anina svetost. Ni sicer spoznal
vrednosti zaklada, ki je bilo skrito v njenem naročju, vendar je vseeno
občutil, da iz Ane izhaja moč in sila in se je večkrat vznemiril, nato pa se
vendar spet sam tolažil, da stanje svete Ane ni nevarno za njega. Mučil ga je
mir svete Ane. Opazil je tudi angele, ki so ji pomagali in jih ni mogel
obvladati. Odločil se je, da če bo le mogel, ji bo vzel življenje ali pa do
neke mere vsaj zaustavil srečen porod. Ta drznost je temeljila na zamisli, da
njegova angelska narava mora premagati človeško naravo, vendar mu je bilo
skrito, da je milost močnejša od človeške in angelske narave. Sveto Ano
je napadal z raznimi navdahnjenji, s strahom in žalostmi. Naredil je, da je
dvomila o svojem blagoslovljenem stanju, zaradi svoje dosedanje neplodnosti in
starosti. Z molitvijo in z potrpežljivostjo je Ana premagala vse te napade.
Nemalo so ji pomagali tudi angeli varuhi njene svete hčerke.
Tudi nekaj žena, ki jih je Ana poznala, je hudobni duh pozval,
da se posmehujejo sveti gospe. Očitale so ji, da si samo domišlja, da bo mati
ter da je to samo prevara nečistega duha. Sveta Ana je premagala tudi te napade
in je vračala ženam za njihove nespodobnosti z blagostjo in ljubeznijo in je s
tem zdravila te svoje nasprotnice in sovražnice. Vendar je s tem še bolj
razdražila njihovo sovraštvo. Dale so se zapeljati tako daleč, da so nameravale
ogroziti celo samo življenje presvete Device. Z dolgotrajno molitvijo je sveta
Ana premagala tudi to sovraštvo in so se na koncu nasprotnice pokesale in
poboljšale. Na koncu je nečisti pridobil neko služabnico, ki se je dvignila
proti sveti Ani. Vendar ji ni mogla škodovati in je sveta Ana premagala tudi ta
napad, kot vse prejšnje.
5.
ROJSTVO PREČISTE DEVICE
– O MILOSTIH, KI JIH JE
KMALU PREJELA
– NJENO SVETO IME
8. septembra je Marija zagledala svetlobo sveta, to je po
devetih mesecih, ko ji je bila podeljena sveta duša. Ko se je sveti Ani
približala ura, je bila napolnjena z radostjo Svetega Duha. S tem veseljem je
bila vznesena tudi dete Marija, da ne občuti naravni prihod na svet. Marija je
bila rojena čista, lepa in polna milosti. Dokaz, da je prišla na svet prosta in
svobodna od zakona in brez kazni greha. Čeprav je bila opremljena z bitjem
preostalih Adamovih otrok, se je dogajal ta dogodek pod posebnimi okoliščinami
in milostmi. Ta Božja danica, predhodnica dneva, je prišla na svet ponoči, ob
dvanajsti uri, in je začela deliti noč Stare zaveze od dneva milosti, ki je
naznanjal svetlobo. Marijo so povili v plenice. Tisto, katere so vse želje in
hrepenenja bila v Bogu, so zavili kot vsakega drugega otroka. S Tisto, ki
presega modrost angelov in ljudi, so postopali kot z vsakim drugim nemočnim
novorojenčkom. Vendar pa sveta Ana ni dopustila, da tuje roke negujejo otroka.
To je lahko storila, ker ni bila podvržena težavam rojevanja kot druge matere.
Vzela je deklico v svoje naročje in jo darovala najvišjemu, z
veliko srčnostjo in s solzami, v srcu govoreča:
»Gospod, čigar modrost in vsemogočnost je neizmerna, Stvarnik
vseh stvari, prikazujem in podarjam ti sad, ki sem ga od tebe prejela, z večno
hvaležnostjo, ker si mi ga dal, ker je nisem zaslužila. Naj se godi tvoja sveta
volja nad materjo in hčerko in usmili se, blagovoli pogledati na nas z
nepristopnega prestola svoje Slave. Bodi vedno blagoslovljen, ker si obogatil
svet s tako čudovitim, tebi tako ugodnim bitjem, v katerem si pripravil šotor
in hišo večne Besede.
Čestitam svojim staršem, prerokom in v njih celemu človeštvu
za zavezo, ki si mu jo dal za odrešenje. Kako naj se obnašam do nje, katero si
mi dal za hčerko, čeprav nisem vredna, da bi ji bila služkinja. Ali si smem
drzniti in se dotakniti prave »Skrinje zaveze«? Razsvetli me, Gospod, in moj
Kralj, da spoznam tvojo sveto voljo in po njej delam to, kar sem svoji hčerki
dolžna storiti.«
Z notranjim navdahnjenjem ji je Gospod odgovoril,da naj vidno
svojega otroka smatra za svojo rojstno hčerko, v srcu pa naj goji dolžno
spoštovanje do nje. Hrani naj jo in vzgaja kot prava mati. Ko je Ana, kot druge
matere, poljubljala svojega otroka, ni nikoli pozabila na dolžno spoštovanje.
Angeli varuhi so z mnogimi drugimi angeli častili sladkega otroka v naročju
svoje matere. Zabavali so jo z nebeško glasbo, ki jo je slišala tudi sveta Ana.
Tisoče angelov, izbranih, da jo ščitijo, so se ji ponujali, da ji služijo. Ob
tej priložnosti jih je Marija prvič videla v telesu z znamenjem, o katerem bom
govorila v nekem drugem poglavju.
Takoj po Marijinem rojstvu, je bil nadangel Gabrijel poslan k
svetim očetom v predpekel, da jim sporoči to veselo novico. S tem je razveselil
vse pravične, ker jih je hkrati obvestil tudi o vseh Marijinih odlikah in
milostih, katere ji je Najvišji začel deliti. Gospod je poslal številne množice
nebeške vojske, ki so imeli Tisto, ki je bila izbrana za Mater večne Besede, s
telesom in z dušo odnesti v nebo. Angeli so vzeli otroka iz naročja njene
matere in so uprizorili svečano procesijo, v kateri je prava »Skrinja Nove
zaveze« bila prenesena v hram Najvišjega, Kralja kraljev, kjer bo enkrat za
vedno našla svoje mesto. Angeli so jo že sedaj svečano priznali za svojo
Kraljico in so počastili Mater tistega, ki je imel postati poglavar angelov.
Takoj, ko je prenesena v Nebesa, pade Marija pred prestol Najvišjega, da se mu
klanja. Dogodi se približno tako, kot ko je Betsabeja pristopila k Salomonu, ki
je na svojem prestolu sodil izraelski narod. Enako je storila oseba večne
Besede deklici, ki je bila izbrana za njegovo mater. On jo je vzdignil na svoj
prestol, jo posadil poleg sebe, ji dal ime in dostojanstvo svoje Matere in
Kraljice vseh stvari. Vendar Marija ni vedela in ni poznala namena in
skrivnosti teh milosti. Ona je tudi sedaj prejela nove milosti in darove. Marija
je prvič jasno in blaženo gledala presveto Trojico. Ob tej priložnosti, je
najavljeno angelom, da so vse tri osebe presvete Trojice od vekomaj določile
presveti imeni Jezus in Marija, za Sina in njegovo Mater.
S prestola je zadonel glas Večnega Očeta:
»Naši izbranki naj bo ime Marija. naj bo to ime čudovito in
slavno. Vsi, ki bodo to ime iskreno in pobožno klicali, bodo dobili mnoge
milosti. Vsi, ki ga bodo s spoštovanjem in s častjo izgovarjali, bodo
potolaženi in okrepčani. Vsem naj bo to ime tolažba v bolečinah, zaklad, s
katerim se bodo obogatili ter svetloba, da jih vodi v večno življenje. To ime
bo strašno peklu, zmaju bo strlo glavo in izvojevalo vzvišene zmage nad knezi
pekla.
Gospod je zapovedal, da se tudi sveti Ani najavi ime njene
hčerke in da se na zemlji izpolni to, kar je odločeno v Nebesih. S ponižno hvalo, ki so jo angeli
spremljali z najčudovitejšimi slavospevi, je Marija prejela svoje ime.
Sveti angeli, ki so spoštovali in na novo spoznali na prestolu
Vsemogočnega, Marijo kot bodočo Mater Besede in svojo Kraljico in Gospo, so se
pri najavljanju njenega imena priklonili in hvalili Gospoda zaradi njegovih
velikih skrivnosti. Marija ni vedela, zakaj se to dogaja, ker ji ni bila
odkrita čast materinstva večne Besede pred utelešenjem.
Nebeški duhovi so odnesli otroka nazaj v naročje njene matere,
ki ji je ta dogodek, kot tudi odsotnost hčerke ostal skrivnost. Njeno mesto je
do tedaj prevzel angel v zračnem telesu. V istem času se je Ana potopila v
globoko premišljevanje, v katerem so ji bile o časti Matere Božje odkrite
velike skrivnosti, ki jih je varovala v globini svojega srca.
Osem dni po rojstvu je prišla množica najlepših angelov z
neba. Nosili so grb, na katerem je sijalo ime Marija. Naznanili so sveti Ani,
da je ime njene hčerke Marije, ki ga je Božja Previdnost odredila. Joahim in
Ana naj jo tako imenujeta. Ana je sporočila Joahimu to novico. On se je zelo
razveselil. Poklical je prijatelje in duhovnika in ji svečano nadel to ime. V
tem času so igrali angeli, vendar sta glasbo slišali samo mati in hči. Tako je
bilo z Marijinim rojstvom.
Slavno je bilo Mojzesovo rojstvo, zaradi lepote in miline
otroka, vendar v primerjavi z Marijinim
rojstvom, je bilo to rojstvo nečimrno,
prazno in šibko. Tudi slavno in veselo Izakovo rojstvo, bi lahko
primerjali s tem, pa tudi radost, ki jo je občutila Lameh, ko se je rodil Noe,
vendar tudi to ni tista prava slika klicanja in veselja pri Marijinem rojstvu,
ker so bila vsa ta rojstva priprave, da se rodi prava »Skrinja Zaveze«, ki bo
sprejela novega in pravega Noe-ta. »O srečno rojstvo, o blaženo rojstvo, ti si
največje navdušenje in veselje presvete Trojice, radost angelov, okrepitev
grešnikov, veselje pravičnikov, velika tolažba svetih, ki te v predpeklu
gledajo.
O dragoceni in sijajni biser, ki si v preprosti zemeljski
školjki zasijal Soncu. Vzvišeni otrok. Enako so zemeljske oči tebe majhno
prepoznale v svetlobi sveta, vendar ti že prekašaš v očeh najvišjega Kralja in
njegovega dvora z veličino in častjo vse, kar ni Bog. Vse stvari naj te slavijo,
vsi narodi naj spoznajo tvojo milost in lepoto. Zemlja naj razsvetli tvoje
rojstvo! Radost naj zavlada med ljudmi, ker se je rodila tista, ki bo zapolnila
praznino, ki jo je povzročil prvi greh. Premoč tvoje dobrote glede do mene naj
bo nadslavljena in vzvišena, ker jaz sem samo najmanjši zemeljski črv, prah in
pepel.
6.
SVETA ANA IZVRŠI MOJZESOV ZAKON
– MARIJINO OTROŠTVO
Marijino rojstvo je bilo tako čisto, da sveta Ana ni
potrebovala očiščenja. Vseeno je plačala dolg očiščenja, ker je v očeh ljudi veljala kot nečista mati. Po
dneh očiščenja je odnesla svojo malo Marijo v hram, da prinese svojo žrtev
svetemu duhovniku Simeonu. On sicer ni prepoznal časti presvete Device, vendar
ga je po njenem pogledu prevzelo globoko ganjenje, ki mu je zagotavljalo, da je
Bog določil tega otroka za velike cilje. S solzami je prosila sveta Ana
Simeona, da za njo in njeno hčerko prosi Boga, da Bog oprosti, če je kakšna
krivda na njima. Ob teh besedah je Simeon v svojem srcu občutil nepopisno
radost. Ni si znal pojasniti tega ganotja in je vprašal sam sebe: »Ali sta
morda ti dve ženi sorodnici bodočega Mesije? Misleč na to jima je izkazal
veliko naklonjenost. Ana je obnovila svojo staro zaobljubo, da bo Marijo
darovala Bogu v hramu takoj, ko bo otrok prišel v primerno dobo.
Marija, telesno šibka, se ni mogla z nagibom pokloniti, zato
je z notranjim urjenjem nadoknadila zunanji izraz in je v svojem srcu hvalila
Gospoda in se sama posvetila služenju Njemu. Ana se je vrnila domov s svojim
otročkom močnejša, okrepljena in razsvetljena.
Stari hudobni duh je prežal tudi pri tem dogajanju. Ko je
videl, da mati in hči, kot druge grešne žene, žrtvujeta v hramu, se ni
ustrašil, ker je mislil, da se ne razlikujeta od drugih človeških otrok.
Marijo so negovali kot ostale otroke, tudi hranili so jo
enako. Spala je zelo malo, ni bila zlovoljna ali otročja in tudi ni jokala kot
drugi otroci, temveč samo občasno, zaradi greha v svetu. Njen obraz je bil
vesel, vendar resen in dostojanstven. Kadar so jo pobožali ali poljubili tujci,
je ostala resna. Ana jo je negovala z neprimerljivo skrbnostjo in ljubeznijo.
Joahim je izkazoval otroku posebno naklonjenost, čeprav mu je bilo skrito kaj
je Bog odločil z njim. Marija je nežno ljubila svojega očeta in Božjega
ljubljenca in se je rada pustila od njega poljubljati, čeprav se je Joahim iz
spoštovanja obvladoval. V vsem je bila mala nebeška Kraljica mila, spoštovana, popolna in čudovita. Čeprav je
bila podvržena vsem zakonom narave, je bila dostopna vsem milostim. Tudi ko je
spala, se je urila v notranjih delih ljubezni. Če je že drugim svetim bilo
dano, da v času naravnega spanca uživajo v Božjih skrivnostih, da poslušajo
govore in imajo videnja, tedaj spanec zagotovo ni mogel prekiniti združitve
Matere Božje z Vsemogočnim. Vendar je ona spala, uživala hrano in pila samo
toliko, kolikor je bilo potrebno, da se vzdržuje naravno življenje. Če ni
dobila hrane ob določenem času, je potrpežljivo čakala in ni jokala ali iskala
hrane tako, kot to ponavadi delajo drugi otroci.
Povijanje v plenice ji je bilo všeč, celo veselila se je tega,
ker je razmišljala, kako se bo utelešena Beseda zvezala in v najgroznejših
mukah umrla. Ko se je otroček mogel na svojem ležišču prosto gibati, je zavzela
položaj križa, prožeč svoje ročice od sebe. Vedela je, da bo njen Ljubljeni
nekoč na križu umrl, čeprav ji je bilo skrito, da bo Križani bil njen lastni
Sin.
7.
MARIJINO URJENJE V
ŽIVLJENJSKI STAROSTI OD ENEGA LETA DO ENEGA LETA IN POL
Marija bi lahko govorila od prve ure svojega življenja, vendar
se ni posluževala tega svojega daru. Niti ni brbrala kot drugi otroci.
Premagovala in zatajevala se je, da je svet ne občuduje. Zagotovo, da je mnogo
večje občudovanje zaslužila ona, ki je leto in pol molčala, čeprav bi lahko
govorila takoj po porodu. Občasno je govorila samo z svojimi angeli varuhi in
pri molitvi k Bogu. Ana ni nikoli opazila, da otrok govori ali da zmore
govoriti. Vendar, kadar ji je sveta Ana razvezala roke, jih je takoj s
spoštovanjem sprožila, stegnila proti staršem. To navado je obdržala, dokler je
živela v hiši staršev. S tem nemim znamenjem, ki so ga starši zelo dobro
razumeli, je od njih prosila blagoslov.
Nikoli ni razžalostila staršev, v vsem jo je vodil Sveti
Duh. Tako kot je bila razvneta z božansko ljubeznijo, bi moralo njeno nežno
telo podleči, če je ne bi krepil Vsemogočni in s čudežno silo in močjo
vzdrževal njeno naravno življenje. Seveda je pogosto, ko je preobilje njegove
ljubezni prevzelo nežno telo in ko je to vodilo do nezavesti in so se izpolnile
na njej besede zaročenke iz Visoke pesmi: »Osvežite me s cvetjem, ker sem bolna
od ljubezni!« so ji morali pomagati angeli in jo okrepiti. Marija je govorila z
njimi o svojem Ljubljenem.
Pogosto jim je rekla: »Vi nebeški služabniki mojega
Gospodarja, vi najlepša dela njegovih rok, vi glasniki, oznanjevalci njegovega
nebeškega dvora, iskre božanskega ognja, ki razvnema moje srce, vi uživate
njegovo večno lepoto jasno, brez tančice. Govorite mi o mojem Ljubljenem.
Govorite mi o nagnjenostih in lastnostih tistega, po katerem hrepenim. Povejte
mi, ali ga nisem morda nehote užalila. Povejte, kaj želi od mene; ne oklevajte,
temveč me v moji bolečini potolažite, ker umiram od ljubezni!«
Angeli so ji odgovarjali: »Čista zaročenka Najvišjega, tvoj
Ljubljeni je edini, ki obstaja sam od sebe. On ne potrebuje nikogar, vendar vsi
potrebujejo njega. On je neskončen v svojih popolnostih, neizmeren v svoji
veličini, neomejen v svoji moči in modrosti, brez mere v dobroti. On je začetek
vsega, a je sam brez začetka. On vodi svet in se ne utrudi, On ga vzdržuje, čeprav
ga ne potrebuje. On krasi stvari z lepoto, vendar nihče ne doume njegove
lepote. Blagor tistim, ki ga iz obličje v obličje lahko gledajo. Popolnosti
tvojega Zaročenca so neskončne. Presegajo naš razum in njegove globoke
odločitve ne more doumeti niti ena stvar.«
V podobnih in mnogih drugih pogovorih, - ki presegajo naše
razumevanje - je Marija preživela svoje otroštvo v družbi angelov in samega
Vsemogočnega. Včasih je bila Marija vzeta v nebesa in je gledala Boga, včasih
povsem jasno, včasih v slikah. Povsem jasno je poznala angele po stopnjah,
zborih, oblasteh itd. Njena ljubezen do Boga je bila tako močna in stalna, da
je bila bolj nebeško, kot zemeljsko bitje. Zaradi pogostih videnj najvišjih
stvari, Marijina smrtna narava ne bi mogla tega sprejeti, kaj šele vzdržati, če
je ne bi krepilo nadnaravno. Ko je Marija v svojem otroštvu dopuščala, da ji
strežejo starši ali kakšna druga oseba, je to vedno storila s ponižnostjo,
hvaležnostjo in z molitvijo k Bogu, da to dobro, ki ji je zaradi njega
izkazano, bogato nagradi. Sebe je imela za najnepomembnejšo, za najmanjšo
stvar.
8.
MARIJA SPREGOVORI PRI OSEMNAJSTIH MESECIH ŽIVLJENJA – NJENO
DELO DO ODHODA V HRAM
Preden je Marija od Gospoda prejela dopuščenje, da spregovori
z ljudmi, namreč v 18. mesecu življenja, je imela razumsko videnje Boga, ne
očitno, temveč v slikah. V tem videnju je bila obnovljena vsebina prejšnjih
videnj, darovi in milosti pa pomnoženi. V času tega videnja, se je med Gospodom
in nebeško Kraljico razvil pogovor, ki ga bom komajda lahko z besedami
zaobjela.
Marija je rekla:
»Najvišji Gospod, nedoumljivi Bog. Kako lahko najnesposobnejši
in najbednejši od tvojih stvari podeliš toliko milosti? Kako se lahko tvoja
veličina s toliko dobrote poniža do svoje služabnice, ki ni sposobna, da ti jo
vrne? Najvišji se poniža, da pogleda svojo služabnico? Vsemogočni obogati
revne? Sveti nad svetimi se druži s prahom? Gospod, kako lahko jaz,
najneznatnejša od tvojih stvari, ki najmanj zaslužim tvojo naklonjenost, stojim
pred teboj? Kje bom našla sredstvo, ki bo uničilo mojo krivico do tebe? Kaj
lahko imam, a da ni tvoje, ker po tebi sem, se gibljem in živim? Veselila se
bom, moj Ljubljeni, ker je tvoje vse dobro in ker stvar razen tebe nič ne
poseduje, temveč je tvoja želja in tvoja čast povzdigniti najnižjega,
pomilostiti najnesposobnejšega, podeliti siromaku, da se s tem toliko bolj
spozna in povzdigne tvoja velikodušnost in radodarnost.«
Gospod ji je odvrnil:
»Moja golobica, ti si našla milost v mojih očeh. Ti si moja
prijateljica in moje izbrano veselje. Povedal, razglasil ti bom, kaj mi bo na
tebi najbolj ugajalo in bo najlepše. Jaz sem Bog Usmiljenja in ljubim ljudi z
neizmerno ljubeznijo. Med množico nehvaležnih, ki me s svojimi grehi žalijo,
najdem tudi prijatelje in pravičnike, ki so mi služili in ki mi služijo z
zvestobo in ljubeznijo. Zato sem se odločil, da jim pomagam, namreč, da jim
pošljem svojega edinega Sina, da ne bodo tako dolgo ločeni od moje slave in
lepote, ter da mene za vedno hvalijo in častijo.
Marija je odgovorila:
»Naj te gane, Gospod, rešitev Adamovih otrok, pošlji čim prej
svojega Edinorojenega. Naj pride srečni dan, po katerem so moji pradedi toliko
hrepeneli; naj smrtnikom ne bo zavrnjeno večno odrešenje. Zakaj, usmiljeni Oče,
tako dolgo odlašaš to, kar tvoji žalostni in zasužnjeni otroci s takšnim
hrepenenjem pričakujejo? Če moje življenje lahko temu koristi, dajem ti ga,
Gospod, pripravljena sem ga žrtvovati.«
Gospod je zapovedal Mariji, da vsak dan pogosto moli za prihod
utelešene Besede in da objokuje grehe ljudi, ki so zavlekli rešenje ljudi in
obnovo. Dal ji je tudi spoznati, kako je prišel čas, da začne svoje čute
uporabljati, ker bo to v njegovo večjo slavo, če bo govorila z ljudmi.
Marija je odgovorila:
»Nedoumljivo veličanstvo, kako se lahko drzne ta, ki je samo
prah, govoriti o tako visokih in skritih skrivnostih? Kakšne zasluge ima lahko
pred teboj stvar, ki ti še v ničemer ni služila? Vendar, če ti, Gospod,
odrediš, da odprem svoja usta in govorim – razen s tabo - tudi z drugimi, te
prosim, da vzameš v obzir mojo nemoč in stisko, ki se ji izpostavljam, ker se
tudi razumni stvari dogaja, da v besedah pade in se zatakne. Želim skozi celo
svoje življenje molčati, da se izognem stiski, da izgubim tebe. Takšne izgube
ne bi mogla preživeti niti za trenutek.«
Mala Marija je želela celo svoje življenje preživeti v molku.
Velika sramota za človeško nerazumevanje. Bala se je zgrešiti z jezikom, tista,
ki ni mogla pogrešiti, medtem ko se mi, ki skoraj gotovo ne moremo drugače kot
grešno govoriti, od želje za tem mučimo in po tem močno hrepenimo.
Kot da se je presveta Trojica veselila njene zaobljube, ji je
odgovorila z besedami:
»Majhna je naša sestra, kaj bomo storili z njo tisti dan, ko
naj bi ji govorili? Če je ona zid, zgradimo na njem srebrni branik. Majhna si,
ljubezniva sestra, v svojih očeh, vendar si velika v naših in ostala boš
takšna. Z enim lasom svojega vratu si ranila naše srce. Imela si se za neznatno
in to množi našo ljubezen do tebe. Nimaš prsi, da druge hraniš s svojimi
besedami. Ravno tako nisi žena po zakonu greha, ker te nisem hotel všteti v
zakon greha. Ponižala si se, čeprav si največja med vsemi stvarmi. Bojiš se,
čeprav si povsem varna. Trudiš se, da bi se izognila stiski, pogubi, ki ti ne
bi mogla škoditi. Kaj bomo storili z našo sestro tisti dan, ko bo po naši volji
odprla svoja usta, da nas blagoslovi, medtem ko ljudje odpirajo svoja usta, da
žalijo naše sveto ime? Kaj bomo storili, da tako slaven dan, ko ona spregovori,
svečano uveljavimo? Njen molk je bil sladek, vendar bo mnogo slajši njen glas
našemu ušesu. Kajti ta močan zid je povzdignjen z močjo naše milosti in utrjen
z močjo naše mišice. Nove srebrne branike bomo dali nanj. Nove milosti bomo
dodali prejšnjim, da bodo od srebra, da bodo bogatejši in dragocenejši. Ko
spregovori, naj bodo njene besede povsem čiste in milozvočne našemu ušesu; v
njena usta bomo vlili svoje milosti, naša močna zaščita naj jo spremlja
povsod.«
Gospod je okrepil Marijo in ji obljubil, da bo on vodil njene
besede, da bo vedno pri njej in da vse kar izreče, bo njemu ugodno in bo
služilo njemu.
Prvi Marijin govor je bil, da je zaprosila starše za
blagoslov, na ta način jima je priznala, da se njim, poleg Bogu, zahvaljuje za
svoje življenje. Joahim in Ana sta se razveselila tudi, da je otrok shodil.
Presrečna je Ana vzela Marijo v naročje ter vzkliknila: »Draga hčerka,
ljubljenka mojega srca, naj bo zven tvojih besed na slavo Najvišjega in v
njegovo najvišjo službo, ki jo začenjaš. Naj bodo tvoje besede odmerjene in
zadostne, tvoji koraki vodeni samo v dobro ter v službo in v čast našega
Stvarnika.«
Marija je zelo pozorno poslušala besede svoje matere in si jih
je globoko vtisnila v nežno srce. Naslednjih osemnajst mesecev, ki so minili,
do njenega tretjega leta življenja, je govorila zelo malo. Svoja usta je odprla
skoraj samo tedaj, kadar jo je njena sveta mati poklicala in ji
zapovedala, naj govori, da uživa v
pogovoru z njo, o Bogu in o njegovih skrivnostih. Skromen in ponižen nebeški
otrok je poslušal svojo spoštovano mater. Tista, ki je v modrosti presegala vse
stvari, je želela, da jo učijo in vzgajajo. Tako so se razvijali med materjo in
hčerjo najslajši pogovori. Ana nikoli ni omenila skrivnosti, ki jo je hranila
globoko v srcu, poznavajoč, da je Marija izbrana za Mater Božjo, čeprav sta
pogosto govorili o skrivnosti utelešenja.
(str. od 35 do 47)
http://klicbozjeljubezni.blogspot.com/p/knjige-zivot-blazene-djevice-marije.html
Ni komentarjev:
Objavite komentar