Prepis članka iz Klica Božje Ljubezni
Sledeči izvleček iz knjige "Pobožni Niklaus Wolf von
Rippertschwand" naj nas prepriča o važnosti eksorcizma in blagoslovljene
vode po eni strani, kot tudi o nevarnih zankah demonov za naše mišljenje in
delovanje po drugi strani.
PRIZNANJE HUDIČA, IMENOVANO TUDI "HUDIČEVA
PRIDIGA"
(Izvleček iz knjige "Der fromme Niklaus Wolf von
Rippertschwand" Johanna Ernija, župnika +)
Hudič je govoril iz neke obsedene osebe naslednje in še več
reči:
"Moram
ti nekaj povedati." (Dejal sem: "Reci, kar ti je Bog velel reči; kar
ti ni velel povedati, o tem molči." To sem večkrat ponovil.)
Zavajanje k neveri
"Moram ti povedati, kako mi v tem času zapeljujemo ljudi. Ljudem navdahnemo: Ni tako, kot učijo in verujejo in so verovali
stari. Neumnost je to; nedoumljivo je; prava vera ni tako. Moramo
uporabiti pamet; papir vse prenese... itd. Kar ne moremo razumeti, ni treba
verovati; Potem zavržejo razodeto
religijo in si sami kakšno skrojijo. Zakaj lahko jim je reči: ni Boga,
mrtvo je mrtvo, to so babja verovanja, neumnost
je to. Zbirati hočem bogastvo na način, kot mi je mogoče; uživati hočem
in se naslajati na tem svetu, kot me vodi hotenje, in storiti vse, kar sam
hočem... itd.
Priprošnja Velike Gospe
Kar se tiče čaščenja
in priprošnje Velike Gospe (op: hudobni sovražnik ne izgovori imena Marija,
imenuje jo le "Velika Gospa"), navdihujemo ljudi takole:
Kaj to koristi?. To ni bistveno. Ostati je treba pri bistvu.
Ne razumejo, da s tem bistveno
izgubljajo; tudi DA JO NAJVIŠJI LJUBI KOT SAMEGA SEBE. Ja, če le ENO BESEDO
ZALOŽI PRI NAJVIŠJEM, VSE SE ZGODI, VSE, KAR ŽELI. Rožni venec je najimenitnejša
molitev. Samo ena Zdrava Marija
pride do vic, do mesta muk; saj,
če človek reče: "Zdrava, Marija, milosti polna!" se veseli Visoka
Gospa, in nas popade strah. Ljudem dajemo navdihe: Rožni venec ne
koristi nič, to je navada, to je čvekanje, staro babje blebetanje; molili naj
bi kaj drugega. ROŽNI VENEC JE VELIKI
STRAH PEKLA, tudi ŠKAPULIR je to. Že mnogi so našli milost samo
zato, ker so nosili škapulir. Mi jim pravimo: čemu koristi ta krpa? Enako
zadeva bratovščine. Mnogi so našli milost samo zato, ker so bili vpisani člani
bratovščine. Vse to porušiti je naše delo.
Prazniki
Odpraviti
praznike, tudi to je naše delo. Rečemo: kaj koristi?
To so dnevi razkošnosti in potrate;
boljše je te dneve odpraviti. Mnogi bi v
teh dnevih opravljali svoje pobožnosti, bi sodelovali pri Božjih službah in bi
s tem pritezali Usmiljenje Najvišjega. Pri tem mi mnogo pridobimo. Predvsem napademo visoke; ko te imamo,
jim sledijo tudi mali. Tudi jim rečemo: vse je naravno, hudič nima
nobenega vpliva. V tem primeru napademo predvsem duhovnike in jim rečemo: hudič
nima vpliva, posebno na snovne reči. Ne pomislijo, kakšno moč so prejeli s svojo posvetitvijo, tudi, kaj je njih mati,
Cerkev, ves čas verjela in počela; tudi
kakšne moči podelijo rečem, ki jih blagoslovijo. Naj vendar spoznajo iz učinka, ki ga imajo te reči, če
se uporabijo z vero in zaupanjem, s ponižno molitvijo in z obžalujočim srcem.
Tudi rečemo: hudič je priklenjen na verigo, nič ne more storiti. Ali veš, kako smo zvezani? DA NE MOREMO
Z NAŠIM DIVJANJEM NAD ČLOVEKA PO MERI NAŠE JEZE. Nismo tako zvezani, da vas ne
bi mogli preizkušati na duši in na telesu in vas napadati. Veš
zakaj je ta nad nami to dopustil? KAKO
BI MOGLO BITI NJEGOVO IME SICER POVELIČEVANO, če v NJEGOVEM IMENU NE BI MOGLI
DOSEČI NOBENE ZMAGE? Tudi NE
MORE LUCIFER IZ PEKLA DO ČASA ANTIKRISTA.
Pridiga
Pri
pridigi se obnašamo takole: če moremo, napravimo tako, da pridigar pridiga po
novi modi. Pri poslušalcih se obnašamo takole: visokim rečemo: Kaj
boš hodil k tej pridigi? Saj veš kaj ti je storiti. Tudi ni tako kot
pridigar pravi. To je samo za neumne, naivne, da bi jih zmešal in jih držal v
določenem redu. Pri navadnih storimo tako, da pridige ne poslušajo z
zadostno pripravljenostjo, da gre skozi eno uho noter in skozi drugo ven.
Če ljudje poslušajo pridigo s pravo
pripravljenostjo in ponižnostjo, kakšna korist bi bila to za nje, in kakšna
škoda bi bila to za nas, tega ne morete verjeti.
Zbiranje
Če
se ljudje zbirajo v čast Najvišjega, se zberejo tudi angeli in se veselijo;
mi pa ne smemo biti zraven. Če so pa skupaj za nas, smo mi pri njih in se
veselimo; angeli pa niso navzoči. Vedeti moraš, da ima vsak človek pri sebi angela. Nahaja se na njegovi desni
strani, mi smo pa na drugi strani. Angel poizkuša obdržati človeka na
pravi poti, mi ga pa skušamo zapeljati.
Če sledi našim navdihom, se angel odstrani, pa kmalu zopet pride in ga skuša
zopet spraviti na pravo pot. Če sledi njegovemu nasvetu, nas požene
proč, kajti, zelo se ga bojimo. Mi pa ne popustimo, temveč se plazimo okrog njega
in ga skušamo ujeti v naše mreže, toda Velika
Gospa nam dela veliko škodo in odpad.
Zelo se je bojimo. Ko se sestanejo veliki tega sveta, da bi se posvetovali o
važnih rečeh, se tudi mi sestanemo v velikem številu in se posvetujemo.
Namreč, vedeti moraš, da mi lahko mislimo tudi tako kot vi, in kdor ima boljšo
zamisel, tega sprejmemo. Če nas ljudje
ne preženejo z molitvijo in vero v Boga, je to naše delo, če pa začnejo svoje delo z Bogom, nas preženejo, in kot
rečeno, tako je njihovo delo Božje delo.
Krst in spoved
Krst
in spoved sta za nas najstrašnejša. Pred krstom je duša naša, s krstom nam jo iztrgajo. Toda spoved je za nas mnogo bolj strašna, saj
tam imamo dušo že v parkljih, toda iztrga se nam. Ljudem navdihnemo:
Česa se boš spovedal? Kaj boš povedal človeku? On je tudi človek kot ti. Ali
pa ga napravimo tako sramežljivega, da se ne more spovedati. Če se pa premaga, je to za nas najbolj
strašna reč.
Pri umiranju
Pri
umiranju človeka je navzočih več kot sto hudičev.
Prvi ga napade v napuhu, drugi v veri,
tretji v čistosti, četrti v obupu. Predstavi mu množico in veličino njegovih
grehov, slabo uporabljen čas, strogo pravičnost Najvišjega... Tako eden to,
drugi ono. Potem ga zmešamo in prestrašimo, da se ne more spovedati.
Potem tako cvilimo okoli njega, da več ne sliši kaj mu kdo govori. Toda, ko
pride Velika Gospa, moramo v trenutku izginiti. Neguje ga kot nežna mati
svojega otroka. Takšnemu človeku postane prijetno, ja takšnemu človeku je
prijetno. Če umre, ona nosi njegovo dušo v nebesa; potem je veselje v nebesih.
Tako tudi, če lahko nesemo kakšno dušo v pekel, se veselijo tudi peklenščki.
Damo jo luciferju in gremo po druge. V
TRENUTKU, KO SE DUŠA LOČI OD TELESA, JI JE TUDI SOJENO. Ne morete
verjeti, kako HITRO GRE PRI SOJENJU.
Bog PREDSTAVI ČLOVEKU CELO NJEGOVO
ŽIVLJENJE, in takorekoč, je v
TRENUTKU SOJENO VEČ MILIJONOV LJUDI, ki so SOČASNO UMRLI NA ZEMLJI. Ne
morete verjeti, vemo; za vas je to nerazumljivo. Moram ti povedati o našem
padcu. Veš, kateri je največji greh?
NAPUH. Ta nas je vrgel iz nebes. Tudi NI ČLOVEKA, KI NI NAPADEN OD NAPUHA.
Če LJUDJE STORIJO KAJ DOBREGA, HOČEJO,
DA SE TO VIDI IN VE. In če ni tega, si pa DOBRA DELA PRIPISUJEJO in NE MISLIJO, DA JE TO DELO NAJVIŠJEGA.
Veselja v Nebesih
Moram
ti tudi govoriti o nebeških veseljih; toda, gorje, o
gorje, za me večno ni nobenega upanja več, o gorje meni! NAJVEČJE
VESELJE V NEBESIH je GLEDATI BOŽJE OBLIČJE; zakaj poslušaj: da bi ga
smel gledati samo kratek čas, prestal bi za to vsa trpljenja z mečem, nožem in
s kolesi ter ubijanje na najbolj občutljiv način, ki bi trajalo milijone let
vse trenutke in zopet in zopet ubit... itd. Toda, o gorje, za me ni nobenega
upanja več. (Ne morem povedati, s kakšnim obupom je to govoril, da je šlo skozi
telo in dušo. Nihče ne more verjeti, kako strašno je bilo to gledati in
poslušati.)
Moram
ti povedati tudi o NAŠI MUKI. Ljudje mislijo, da
je ogenj. Je OGENJ, toda ne tak, kot si ga ljudje predstavljajo, je OGENJ MAŠČEVANJA. Veš, kaj
je za nas največja muka? JEZA
NAJVIŠJEGA. Ne moreš verjeti, kako
zastrašujoča je za nas, in vendar JO IMAMO VES ČAS PRED OČMI; o, gorje nam!
Moram ti tudi povedati kako OSTUDEN
JE GREH. Poslušaj, ako smo hudiči ogabni: če bi VIDELI nekoga IZMED NAS, bi UMRLI PREJ KOT V ENI MINUTI.
Zato je Najvišji to prikril vašim očem.
In vendar je greh ogabnejši od nas,
pa ga vendar moramo imeti vedno pred očmi: o, gorje nam!
Skušnjava
Vse
ljudi dražimo k grehu. Tudi lahko napadamo vse ljudi, z izjemo VISOKE GOSPE same. Najvišji nam je velel, da se je ne smemo
dotakniti, toda tistega, ki Ga je rodila,
tega SMO SMELI PREIZKUŠATI. Veš, zakaj? Vam za vzgled in poduk. Ja, niso ga umorili Judi, ampak mi. Vzeli
smo Jude v posest in vršili smo svojo jezo nad Njim. Zelo smo se znesli. (Ko je to rekel, je kazal peklensko
veselje. Kdor tega ni videl, si ne more predstavljati.) Tam smo pridobili tudi
eno dušo. (Rekli smo: desnega razbojnika pa nisi dobil. Dejal je: Veš, zakaj?
Zaradi Nje, ki je stala pod njim. Drugi vzrok sem pozabil.)
Mlade
ljudi zapeljemo takole: v njih vzbudimo ljubezen drug do drugega. Mislijo, da to ni
nič hudega. Ne vedo, da s tem gredo v
zanko. Sploh delamo ljudi
LENE in NENAKLONJENE VSEMU DOBREMU. Nočem moliti, nočem iti v cerkev,
sem prelen in prezaspan. Nočem se postiti, sem preslab, nočem prenašati tega,
da tako živim. Sedaj mora biti vse učeno. Tudi to je naše delo. (Vzrok sem
pozabil.) Bonaparte je izpreminjevalec.
Obrnil se bo in sami Jakobinci čvekajo. Zato se imenuje izpreminjevalec. Vedeti moraš, da mi vodimo vojno.
Dober namen in molitev
Ko
človek zjutraj vstane in DNEVA NE ZAČNE
Z DOBRIM NAMENOM, PRIPADA DAN NAM. Če pa začne dan dobro, je dan za nas
izgubljen. Moram ti tudi povedati o tem, ki je tako: + in tako: ::: (To so po Cerkvi
blagoslovljena znamenja) Rečemo jim: Čemu to koristi? To je voda kot druga
voda, to je kruh kot drugi kruh, sol tudi ni boljša, pa vendar nas te reči, če
so prav uporabljene, preženejo in porušijo naše delo. Poglej, + voda briše male
grehe; ah, ko bi mogel dobiti eno
samo kapljico, kaj bi za to storil! Imel bi že upanje za kesanje; zame
pa za večno ni nobenega upanja več, o gorje meni!
Sveta mašna žrtev
Tudi,
če bi vi ljudje vedeli, kaj velikega je žrtev, ki jo opravijo poslanci
Največjega Najvišjemu, tej Žrtvi bi prisostvovali drugače, kot to počenjate.
Je NAJVIŠJA in NAJVEČJA ŽRTEV.
O, če bi mogli imeti takšno Žrtev za nas, toda - o gorje nam! Tudi, če bi vi
ljudje, vedeli, kakšna korist bi bila za vas, če bi premišljevali trpljenje
tistega, ki je za vas umrl! Kdor prav
premišljuje in se zateče v Njegove rane, tega ne moremo dobiti, saj ne moremo
vstopiti v te rane. (Najljubši so nam svobodomisleci in Jakobinci. To
je naše delo, ti nam delajo veliko veselja - to so večkrat ponovili s
peklenskim veseljem...) Glejte in premišljujte veliko Dobroto Najvišjega
nasproti vam. Storite na milijone
grehov, ja, požirate jih v sebe kot vodo; ko pa delate pokoro, vas zopet sprejme z milostjo. Takšnega
Boga imate, in mi smo zagrešili samo en greh pa smo bili zavrženi. Veš, zakaj sta prva človeka našla
milost? - Če bi vedela, kako
bi bilo zgoraj, ne bi našla milosti. Prav tako, če bi videli koliko
hudičev je sedaj okoli vas, to bi gledali. Če že moram sedaj toliko povedati,
bomo potem že storili, da bo uničeno in skrito. Vas tudi skušamo stalno
odvračati od vsega dobrega in vas pahniti
greh.
Moč znamenja križa
Ko
imate srečanja, pridemo tudi mi v velikem številu, da bi vas preprečevali,
toda tu se glasi: primete se v imenu
Tistega, ki je nad nami; in vedno delate tako: + in tako: +, tedaj moramo v
trenutku proč, in samo zdaleč lahko gledamo, kaj delate. Zakaj glej, tako
se trese pekel, če se nekaj zaukaže v imenu Tistega, ki je nad nami. (Ko to
pravi, strese osebo na neponovljiv način ter pokrije njen obraz z lasmi; njeni
roki in prsti so ličili bolj na satanske parklje kot človeške roke, to je bilo
grozno gledati.) Zatem je rekel: Vaša
zaukazanja morate usmeriti na najbolj znane Jakobince; če imate vero, bomo
morali oditi. Dobili bodo boljše mišljenje in njihovi angeli bodo imeli več vpliva. Tako lahko pridobite tisoče duš, na ta način boste dobili, kogar
boste hoteli. O, gorje nam, izgubili smo! Ko ste si napravili tako: + in tako: +, moramo molčati. Ne moremo
ničesar razširjati, vi pa širite po vsem svetu. Veš zakaj si to začel? Nisi
hotel; počasi si delal; kajne, lepo smo te mučili, toda Ta, ki ti je to
navdihnil, ta je pomagal. Še mnogo te bomo mučili, toda če boš imel vero, boš
zmagal. O gorje, izgubili smo!
Ime Jezusovo!
Ker je med tem govorom večkrat dejal: V imenu Tistega, ki je
nad nami, se morate boriti, sem mu rekel: "Kajne, bojevati se moramo v Jezusovem imenu?" Potem je rekel:
"Ja, ali pa tudi veš, kako naj se to ime izgovarja?
Glej, tako naj se to ime izgovarja"; - (tu oseba poklekne, se globoko prikloni in reče: "Tako naj se izgovarja, zakaj BREZ
POBOŽNOSTI IN ČAŠČENJA TEGA SVETEGA IMENA MU JE PREPOVEDANO.")
Potem je hudič prenehal, in oseba je mogla svoje čute prosto uporabljati. Ker
sem navzoče na kratko posvaril, komaj kakšno minuto, je hudič začel iznova in
rekel: "Še nekaj ti moram povedati, angel mi je zapovedal. Glej, takole je
naredil, ko mi je zapovedal": (Tu je grozil s prstom). Potem je dejal:
"Glej, takole sem se tresel, ko mi je angel zapovedoval." (Tedaj je
prestavil osebo z neponovljivim tresenjem in rekel:)
Enotnost
"Glejte, da
ostanete enotni; skupaj morate držati, stojte drug za drugega,
odkrivajte svoje preizkušnje drug drugemu in pomagajte drug drugemu. Sicer pa
ne povejte nikomur. Če ostanete
enotni in držite skupaj, in stojite drug za drugega, cel pekel ne more nič
proti vam; zakaj, če nekoga
imamo, pride drugi in nas požene proč. Če bi bil samo eden, ki bi
napravil + tako, bi imeli še upanje, da ga premagamo, toda kjer jih drži več skupaj, ne moremo nič napraviti.
Zakaj, če bi jih že več imeli, ja, če bi
imeli že vse do enega, ta nas lahko nažene od vseh. O, gorje nam, izgubili
smo!
Mnogo
boste morali še trpeti in se bojevati, toda če ostanete enotni in držite
skupaj, in zadržite vero in zaupanje, tako boste zmagali.
Bojujte se, pridno se bojujte!
Ne morete verjeti koliko koristi napravite, koliko duš pridobite. Ni samo za
življenje, temveč tudi za smrt, kot za vojaka, ki vadi z orožjem.
Ja, v smrti ne sme
pristopiti noben hudič, če ste se v življenju tako bojevali. V kratkem
času boste prejeli mnogo bratov, toda ne velike, le majhne. Ta reč se bo močno
širila; če držite skupaj in se pridno borite, lahko Švico še rešite.
Kot
je bilo Najvišjemu povšeči, da je VERO UVEDEL PO PREPROSTIH LJUDEH, tako mu je
bilo tudi povšeči, da je tudi to delo uvedel po preprostih ljudeh.
Še mnogo zank vam bomo nastavili, toda, če boste klicali Veliko Gospo, bo
prosila za vas; tudi, če se držite staršev kot ste sklenili, tako boste
zmagali. Glejte in premišljujte, kaj Najvišji stori za vas! Hudič vam mora
pridigati in vi ne verujete. Hudič vam mora pridigati resnico! Kako čudovita
reč! V svojo lastno škodo in proti svoji volji moram to storiti.
Muke pekla
O, gorje meni, gorje nam, o gorje nam, o gorje nam, in v vso
večnost gorje, o gorje nam, o gorje nam; za vso večnost ni nobenega upanja več
za nas, o gorje nam, o gorje nam! Kaj smo izgubili!
(Besede lahko zapišemo, toda nemogoče je opisati ali izreči
delovanja. Nihče ne more verjeti, kako strahovito je bilo to poslušati in
gledati, posebno, kako je predstavil obup. Obupan glas in poteze v obrazu,
grozoviti in tožni klici gorja. Grozovita preplašenost, divjanje in bitje srca
so prodrli nekomu telo in dušo, ja, skozi mozeg in kosti.)
Svarilo Wolfovega očeta in poročilo o okoliščinah
O, da nas Bog obvaruje, da ne bi prišli v takšen večen
obup! Vsi vi, ki to berete ali poslušate
branje le-tega, uporabite vendar vse to, da bi ušli temu večnemu obupu! Ah,
vse vas prosim, prosite Boga za me
ubogega grešnika, da bi mi Bog odpustil moje mnoge in velike grehe, in da bi me
obvaroval pred večnim prekletstvom.
Še enkrat moram reči: Če bi popisal celo polo papirja, ne
bi mogel popisati obupa, niti povedati,
niti razumeti, kako je to padli duh predstavil.
Obsedena oseba je po imenu Maria Anna Wirtenbergerin iz
Bondorfa v Schwarzwaldu. Medtem je za eno leto v Dornachu, kanton Solothurn, in
se jo javno ekzorcira pri mostu. Z dovoljenjem svojega ekzorcista je romala v
Sachseln k blaženemu bratu Klausu. Na poti domov, je čez noč 26. avgusta 1811
ostala pri nas. Je premožna in je vse bogato plačala. Ta govor je hudič oddržal
dvakrat, namreč popoldne in ponoči od 9. do 12. ure. Bil je takrat ponedeljek,
ko je popoldne imel ta govor z veliko resnobo in ognjevitostjo. In ker smo pred
nočjo še opravljali običajna dela in povečerjali, smo se za tem vrgli na kolena
in prosili Boga, naj nam da, da bi hudič še enkrat govoril v Božjo čast tisto,
kar je govoril podnevi, in da bi to bilo v rešitev naših duš. Nato smo se
usedli in veleli hudiču, naj nam pove, kar mu je Bog velel povedati; nič več!
In potem je hudič začel govoriti; vse
je govoril dva do trikrat. To mi je omogočilo, da sem mnogo iz njegovega govora
zapisal. K temu smo imeli še mnogo delavcev. Vsi so prišli k nam, da bi
to poslušali. Bili so tako tiho, da takorekoč se niso zganili. Po tem govoru
smo se vsi zahvalili Bogu na kolenih in izmolili pet Očenašev in pet Zdravih
Marij skupaj s krščansko Vero. Navzočih je bilo 17 oseb. Med temi naj bi
posebno omenil: prečastiti kaplan v Neuenkirchu, Egidi Geibhusler, Josef
Buomann iz Helfenstegena, Benedikt Zimmermann iz Holzhofa, ki pričajo s svojimi
podpisi, kar sem tu zapisal.
Podpisani:
Klaus Wolf iz Rippertschwanda, Egidi Geibhusler, kaplan v Neuenkirchu, Josef
Buolmann iz Helfenstegena."
(Opomba prevajalca: gornje besedilo je že v predlogi
na nekaj mestih nekoliko pomešano in težje razumljivo. Prevedeno je, kolikor
mogoče zvesto.)
VSAKDANJI KLIC ZA VARSTVO H KRALJICI ANGELOV IN PREMAGOVALKI
SATANA
"Vzvišena Kraljica Nebes, najvišja Gospodarica
angelov, od začetka si od Boga prejela moč in poslanstvo, da streš
peklenski kači glavo. Ponižno Te prosimo, pošlji svoje nebeške legije, da bi
pod Tvojim poveljstvom in s Tvojo močjo preganjali hudobne duhove, se
povsod borili proti njim, uničili njih predrznosti in jih pahnili nazaj v
brezdno.
Prevzvišena Mati Božja, pošlji svojo nepremagljivo vojsko v
boj proti poslancem pekla med ljudi; poruši načrte brezbožnih in osramoti vse,
ki hočejo hudo.
Pridobi jim milost uvidevnosti in spreobrnenja, da bi dali čast troedinemu Bogu
in Tebi. Pripomagaj povsod resnici in pravici do zmage.
Mogočna Gospa varstva, obvaruj s svojimi plamtečimi duhovi tudi svoja svetišča in
milostne kraje na zemlji.
Zastraži z njimi Božje hiše, vsa sveta mesta, osebe in
predmete, namreč, presveti Oltarni Zakrament. Prepreči vsako skrunitev in
porušitev. Ti, naše Pribežališče, naša ljuba Gospa! Z zaupanjem Te prosimo za
to, saj to z lahkoto zmoreš. Angeli, Tvoji služabniki, čakajo na vsak Tvoj
namig in gorijo od želje, da bi ga izpolnili. Nebeška Mati, zaščiti končno tudi
naše imetje in naše domove pred vsemi zalezovanji vidnih in nevidnih
sovražnikov. Daj, da bodo Tvoji angeli v njih delovali, in da bo v njih vladal
mir in veselje Svetega Duha.
Kdo je kot Bog? Kdo je kot Ti, Marija, Ti, Kraljica angelov
in Zmagovalka satana?
O, dobra in nežna Mati Marija, Ti; Brezmadežna Nevesta
Kralja dobrih duhov,
v katerega Obličje želijo gledati, Ti boš vedno ostala naša ljubezen in upanje,
naša zaščita in naša slava!
Sveti Mihael, sveti angeli in nadangeli, branite nas,
zaščitite nas! Amen."
Ni komentarjev:
Objavite komentar